Komma åt telefonboken på vattenskadad mobil?

Permalänk

Komma åt telefonboken på vattenskadad mobil?

Ber om ursäkt i förskott för ev. dumma frågor.

Jag försöker att hjälpa en bekant med hennes gamla, vattenskadade mobil som vägrar att starta.
Hon skulle på något sätt behöva få tillgång till telefonboken på denna telefonen.

Måste telefonen ha ström för att man ska kunna komma åt kontakterna m.h.a en usb-kabel kopplad till datorn?
(Telefonen är en Nokia 2220s.)

Permalänk
Medlem

Kontakterna borde ligga kvar på SIM-kortet.

Permalänk
Skrivet av Sacrum:

Kontakterna borde ligga kvar på SIM-kortet.

Jo, men hon tror även att hon har sparat några kontakter direkt på telefonen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guldstrand:

Ber om ursäkt i förskott för ev. dumma frågor.

Jag försöker att hjälpa en bekant med hennes gamla, vattenskadade mobil som vägrar att starta.
Hon skulle på något sätt behöva få tillgång till telefonboken på denna telefonen.

Måste telefonen ha ström för att man ska kunna komma åt kontakterna m.h.a en usb-kabel kopplad till datorn?
(Telefonen är en Nokia 2220s.)

När blev den vattenskadat? Har ni plockat ut batteriet och lagt telefon i en påse ris eller likn.?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

När blev den vattenskadat? Har ni plockat ut batteriet och lagt telefon i en påse ris eller likn.?

Det var några månader sedan.
Den "verkar" torr, och jag har sprayat(stavn?) alla kontakt-delar med Electrocleaner.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guldstrand:

Det var några månader sedan.
Den "verkar" torr, och jag har sprayat(stavn?) alla kontakt-delar med Electrocleaner.

Ok, har tyvärr inget vettigt förslag. Om du inte får ordning på det och verkligen behöver ett telefonnummer kan man ju kontakta operatören och få en detaljerad faktura. Utifrån den, Eniro och minnet kan man då lista ut vem som är vem. Ett jäkla jobb och fungerar endast på kontaktar som man har ringt själv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...