Permalänk
Medlem

Apple keyboard M0118

Jag städade mitt gamla appletangentbord, från min allra första dator, en Mac SE som jag köpte för 400 kronor 1995. På många sett den bästa maskinen jag någonsin har ägt, eller använt också för den delen.

I alla fall så har ingen gjort rent tangentbordet ordentligt sen 1995 så i fredags var det dags. Efter som det är så pass gammalt att det är mekaniska switchar från Alps i det så tänkte jag att nån annan kanske vill se.

Här är ett youtubeklipp på den vita brytaren http://www.youtube.com/watch?v=6WcqQD3TlW4
Och ett till med en de svamel från mig på det rena tangentbordet kommer så snart den är behandlad av youtube

Apple keyboard M0118

Permalänk
Medlem

Skoj! Detta får du en femma på (: Har ett samtida apple-tangenbord som jag rengjorde härom månaden, det har dock suspekta japanska brytare monterat. Om du vill avlägsna den gula färgen i plasten kan du googla lite på retr0bright. Hur är de orangea alpsbrytarna? Taktila, klickade, tunga osv?

Edit, jag gissar på cayennepeppar!

Permalänk
Medlem

Häftigt 5/5 .

Btw, Det är Kanel eller Allround-Krydda

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

De är taktila, men inte lite tydligt som cherry mx brown, känns lite mer på uppvägen än på nedslaget, det är också mer tryck i fjädrarna. Efter som appletangentbordet var det jag började använda så är det på många sett det rikttiga för mig, som ett tangentbord så att säga "ska" vara.

Permalänk
Medlem

också: Kryddan är chillipulver som nuförtiden har bytt namn till original chilli powder av någon anlednig