Tgb problem i CS!

Permalänk
Medlem

Tgb problem i CS!

Jag stör mig enormt mycket på den buggen som uppkommer ibland i CS så man inte kan Strafa åt sidan och gå framåt samtidigt! Vore skönt att helt enkelt bonka sönder tgb:t

Har ett MS Internet Keyboard PRO, är det NÅGON som vet varför/hur den här buggen uppkommer och hur man ÅTGÄRDAR den!!??

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man fixar det, men jag har märkt att det bara uppstår om man styr med pil-tangenterna.

Gör du det?

Om du vill ha bort det, testa att styra med numlock-tangenterna eller WASD.

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Medlem

Hmm... tack för tipset, jag styr med piltangenterna ska testa WASD tgt:erna men det blir nog svårt att vänja av sig...

Permalänk
Medlem

testa ESDF istället, så har du tillgång till fler tangenter... Eller så kan du skaffa den dära monstermusen med 11-12 knappar på.

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk

Du kan ju inte lira med piltangenterna

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

du har inte pulat med (cl_?)forwardspeed och sidestepspeed eller vad det nu e, brukar köra ihop sig om de inte är synkade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
du har inte pulat med (cl_?)forwardspeed och sidestepspeed eller vad det nu e, brukar köra ihop sig om de inte är synkade.

Upptäckte att det var problemet! "någon" hade ändrat cl_sidespeed ... *åtgärdat*

Men eftersom cs är så förbannat j*vla buggit så uppstod naturligtvis nästa problem nu (det kan ju inte bara fungera, nänä) ljudet är borta!! Det bara försvann helt plötsligt... har inte ändrat på volymen i cs eller windows. Jag blir så trött på skiten...

Permalänk

hehe jag har båda dom problemena. fast jag tror att ljudet är felfritt nu efter att ha ominstallerat drivarna till ljudkortet. men strafe och fram buggar. jag kör också med pilarna och vägrar byta tangenter

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Det finns inget som slår numeriska tangentbordet när man kör CS... underbara mappningsmöjligheter och väldigt skönt sätt att styra på...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kom just att tänka på home/delete/end/pagedown-knapparna, där har du helt enorma möjligheter att nå hela det numeriska tangentbordet, piltangenterna, ctrl, alt, enter, backspace, shift mm...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ooohh... smutt.. verkar som en bra idé den kanske man ska testa...

Permalänk

spelade med pil-tangenterna innan, men sedan bytte jag till WASD och jag ble fet bra mycket bättre

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Problemet med pilarna är att knapparna runomkring inte räcker till... därför är ju numeriska underbar... välordnade knappar så det är lätt att hitta... på wasd så är det ju lätt att man kommer fel...