PCI-Express raiser kabel -- Få tag på billigt i Sverige?

Permalänk
Medlem

PCI-Express raiser kabel -- Få tag på billigt i Sverige?

Tjenare!

Köpte ett uppgraderingspaket från komplett och moderkortet var aningen mindre än mitt föregående.
Den tighta konstruktionen resulterar i att mitt ljudkort sitter ~1 cm under grafikkortsfläkten, vilket gör att grafikkortet blir mycket varmt direkt.

Moderkortet har tyvärr bara en pci-e 1x port, vilket är den som används, och jag skulle därför vilja ha en raiser-kabel för att helt enkelt kunna stuva undan ljudkortet någon annanstans där det inte är i vägen för kylningen på grafikkortet.

I mitt sökande efter denna kabel verkar jag endast hitta överprisade raiserkort (på exempelvis Kjell&Co) eller att man måste beställa från utlandet (exempelvis via ebay).
Jag tycker dock inte det vore omöjligt att hitta en sådan kabel i Sverige (vilket exempelvis drastiskt skulle minska på leveranstiden).

Min fråga är:
Är det någon som vet hur man får tag på dessa kablar i Sverige och till ett rimligt pris?
Exempel på kabeln jag letar efter: http://www.amazon.com/Micro-SATA-Cables-Express-Flexible/dp/B...

Alternativt googla "PCI-e 1x riser cable" för fler bilder.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaius:

Tjenare!

Köpte ett uppgraderingspaket från komplett och moderkortet var aningen mindre än mitt föregående.
Den tighta konstruktionen resulterar i att mitt ljudkort sitter ~1 cm under grafikkortsfläkten, vilket gör att grafikkortet blir mycket varmt direkt.

Moderkortet har tyvärr bara en pci-e 1x port, vilket är den som används, och jag skulle därför vilja ha en raiser-kabel för att helt enkelt kunna stuva undan ljudkortet någon annanstans där det inte är i vägen för kylningen på grafikkortet.

I mitt sökande efter denna kabel verkar jag endast hitta överprisade raiserkort (på exempelvis Kjell&Co) eller att man måste beställa från utlandet (exempelvis via ebay).
Jag tycker dock inte det vore omöjligt att hitta en sådan kabel i Sverige (vilket exempelvis drastiskt skulle minska på leveranstiden).

Min fråga är:
Är det någon som vet hur man får tag på dessa kablar i Sverige och till ett rimligt pris?
Exempel på kabeln jag letar efter: http://www.amazon.com/Micro-SATA-Cables-Express-Flexible/dp/B...

Alternativt googla "PCI-e 1x riser cable" för fler bilder.

Tack på förhand!

Letade efter det också för en tid tillbaka, fick beställa via ebay för att inte bli rånad, rekommenderar dig det helt klart istället

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Prova Amazon.co.uk och PCI-E Express 1X Riser Card
pris exempel £2.73, £2.68
leveranstid kan vara ett par veckor...men kan gå fortare om man har tur.

Annars hittade jag en i sverige för 195kr + 75kr frakt.. lär bli billigrare från amazon.uk.

Permalänk
Medlem

Köpte via Ebay.co.uk. Som alltid så är det ju bara att hålla koll på deras omdöme för att unvika de självklara scamsen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Som rekommenderat fick det bli ebay.
Beställde från en brittisk försäljare och kabeln damp ned i brevlådan efter mindre än en vecka.

70 kronor blev det med frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaius:

Tjenare!

Köpte ett uppgraderingspaket från komplett och moderkortet var aningen mindre än mitt föregående.
Den tighta konstruktionen resulterar i att mitt ljudkort sitter ~1 cm under grafikkortsfläkten, vilket gör att grafikkortet blir mycket varmt direkt.

Moderkortet har tyvärr bara en pci-e 1x port, vilket är den som används, och jag skulle därför vilja ha en raiser-kabel för att helt enkelt kunna stuva undan ljudkortet någon annanstans där det inte är i vägen för kylningen på grafikkortet.

I mitt sökande efter denna kabel verkar jag endast hitta överprisade raiserkort (på exempelvis Kjell&Co) eller att man måste beställa från utlandet (exempelvis via ebay).
Jag tycker dock inte det vore omöjligt att hitta en sådan kabel i Sverige (vilket exempelvis drastiskt skulle minska på leveranstiden).

Min fråga är:
Är det någon som vet hur man får tag på dessa kablar i Sverige och till ett rimligt pris?
Exempel på kabeln jag letar efter: http://www.amazon.com/Micro-SATA-Cables-Express-Flexible/dp/B...

Alternativt googla "PCI-e 1x riser cable" för fler bilder.

Tack på förhand!

Du kan om du har en ledig PCIe x16 port, sätta ljudkortet i den, kör själv mitt ljudkort (PCIe x1) i en x16 port.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.