Permalänk
Medlem

S-ATA på Abit AT7-Max2?

Jag har lite strul med en 120gb disk som jag försöker köra med Serillel adapters som följde med moderkortet. Problemet är jag jag inte kommer åt disken över huvud taget, någon som vet hur man gör? Jag har gått igenom manualen och biose't minutsiöst men jag har inte hittat någon som jag kan koppla ihop med det. Är jag dum eller ska man intstallera någon extern programvara för att komma åt den?

/Deryth

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Kolla Abits FAQ @ www.abit.com.tw
Vet inte om det står något om det där men det kan vara värt att kika lite

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Har kollat där men utan framgång :/

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Kommer åt disken från..? Operativsystemet, FDISK eller moderkortets bios?
I uppstarten ska disken listas under highpointbioset. Givetvis får inte raid vara avstängt i bios. I windows måste drivrutinen för highpoint vara installerad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hmm, nu känner jag mig dum faktiskt. Ska testa det så fort jag hinner.
Många tack!

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Testade precis. Det som hände var att det tog ungefär 5minuter att starta upp datorn. Den stog och sökte efter diskar på raid-kontrollern största delen av tiden. Men disken hittades varken där eller Raid Management programet. Någon annan som har en idé?

edit: det är en wd 8mb om det spelar någon roll, och den fungerade tidigare när jag körde den direkt med ata kabel

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."