Permalänk
Medlem

Dell u2913WM

Hej
Jag har 2 problem med min Dell U2913WM

Problem 1) USB 3.0 Hubben i min skärm klarar inte att läsa alla mina diskar både Externa WD och flera pocketdrive som jag har.

Jag har provat att både byta usb kabel och port på datorn utan förändring. Lika så har jag provat hårddiskarna direkt i datorn så fungerar de utan problem. För mig låter det som ett problem med skärmen.

Problem 2) Skärmen har kraftig bld som inte känns alls för bra!
Se bild på följande länk: http://www.ladda-upp.se/bilder/ryzaptmxzrqifc/

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Detta borde definitivt vara ett (två) problem som Dell utan tvekan tar hand om. Ta kontakt med deras support eller snacka med hon från Dell här på forumet.

Vad var den specifika frågan här för övrigt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Min fråga var kanske att varför fungera några av hårddiskar men inte andra hårddiskar. Alla diskar borde fungera eller hur? USB gör "bör" inte göra skillnad på hårddisk och hårddisk.
Sedan om någon som har samma problem med Dellskärm, lösning kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Är dom externa hårddiskarna externt strömförsörja, eller drar dom strömmen via USB porten.
Skulle tro att du har problemet sittandes där annars om Hårdiskarna drar ström via USB hubben.
Troligen kommer du finna att USB stickor och liknade inte kommer ha problem dock.

Bilden såg inte allt för vacker ut, ta det med Dell.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Är dom externa hårddiskarna externt strömförsörja, eller drar dom strömmen via USB porten.
Skulle tro att du har problemet sittandes där annars om Hårdiskarna drar ström via USB hubben.
Troligen kommer du finna att USB stickor och liknade inte kommer ha problem dock.

Bilden såg inte allt för vacker ut, ta det med Dell.

Well flera av mina diskar är Externa WD som har egen ström och flera pocketdrive som inte har egen ström. Det konstiga är att alla fungerar på samma port som skärmens usb hubb är kopplad till. Dock några av externa & pocketdriv fungera medan andra inte gör, så borde inte usb fungera.

Så det måste nästan vara något med skärmens usb som inte är kompatibel med usb enheterna på min dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Well flera av mina diskar är Externa WD som har egen ström och flera pocketdrive som inte har egen ström. Det konstiga är att alla fungerar på samma port som skärmens usb hubb är kopplad till. Dock några av externa & pocketdriv fungera medan andra inte gör, så borde inte usb fungera.

Så det måste nästan vara något med skärmens usb som inte är kompatibel med usb enheterna på min dator.

Jo, USB hubbar kan vara ganska knepiga, och krånglar generellt mer än när man direktkopplar, dell kanske har en del budget lösningar som fungerar mindre bra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Szajda:

Well flera av mina diskar är Externa WD som har egen ström och flera pocketdrive som inte har egen ström. Det konstiga är att alla fungerar på samma port som skärmens usb hubb är kopplad till. Dock några av externa & pocketdriv fungera medan andra inte gör, så borde inte usb fungera.

Så det måste nästan vara något med skärmens usb som inte är kompatibel med usb enheterna på min dator.

Har du rätt sladd till dom?
En del externa som får ström genom USB vill ha en speciell USB-kabel. Det sitter en liten bulle på sladden, motstånd kanske det kan vara. Gäller nog bara mini-usb diskar iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Har du rätt sladd till dom?
En del externa som får ström genom USB vill ha en speciell USB-kabel. Det sitter en liten bulle på sladden, motstånd kanske det kan vara. Gäller nog bara mini-usb diskar iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut jag har tänkt på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!