RT-N66U torrent pausar bara

Permalänk
Medlem

RT-N66U torrent pausar bara

Försökte mig på att ladda ner med downloadmaster från routerns ui.

Torrentfilen funkar utmärkt i min dator med utorrent.

Men i downloadmaster säger den först downloading, sedan efter ett par sekunder paused.

Har jag glömt något vid installationen av downloadmaster?
Den enda jag har gjort är att klicka och den installerade sig på usbminnet.

Usbminnet är kontrollerat efter felaktigheter i Disk Utilities

[Edit] Glömde berätta att jag installerade FW 3.0.0.4.372_1363 innan jag testade ovan.

ps alla ni andra, inte bara asus, får också svara i denna tråd.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Försökte mig på att ladda ner med downloadmaster från routerns ui.

Torrentfilen funkar utmärkt i min dator med utorrent.

Men i downloadmaster säger den först downloading, sedan efter ett par sekunder paused.

Har jag glömt något vid installationen av downloadmaster?
Den enda jag har gjort är att klicka och den installerade sig på usbminnet.

Usbminnet är kontrollerat efter felaktigheter i Disk Utilities

[Edit] Glömde berätta att jag installerade FW 3.0.0.4.372_1363 innan jag testade ovan.

ps alla ni andra, inte bara asus, får också svara i denna tråd.

Hej,

Är det att ladda upp utorrent som en .iso fil till routern från datorn du menar? Som de gör i den här videon, [länk]. I videon visar de och också att man kan ange adressen till en server routern kan ladda ner utorrent ifrån. Har du provat det?

EDIT: Sedan så kan en omstart av routern möjligtvis lösa problemet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Är det att ladda upp utorrent som en .iso fil till routern från datorn du menar? Som de gör i den här videon, [länk]. I videon visar de och också att man kan ange adressen till en server routern kan ladda ner utorrent ifrån. Har du provat det?

EDIT: Sedan så kan en omstart av routern möjligtvis lösa problemet

Uppdaterade till Firmware Version:3.0.0.4.372_1393
Startade om routern
Formaterade usbminnet.

Installerade Download Master i routern via Usb application och download master.

Öppnade download master i ett nytt fönster i Chrome.
i task, valde add, valde filen ubuntu-13.04-desktop-i386.iso.torrent
Den säger downloading i ca 6sekunder sedan paused. (som det visas i filmen du bifogade)

Testade även att kopiera in länken istället för att välja torrent filen, dock med samma resultat.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Uppdaterade till Firmware Version:3.0.0.4.372_1393
Startade om routern
Formaterade usbminnet.

Installerade Download Master i routern via Usb application och download master.

Öppnade download master i ett nytt fönster i Chrome.
i task, valde add, valde filen ubuntu-13.04-desktop-i386.iso.torrent
Den säger downloading i ca 6sekunder sedan paused. (som det visas i filmen du bifogade)

Testade även att kopiera in länken istället för att välja torrent filen, dock med samma resultat.

Jag testade med samma router och firmware-version som dig, och den här länken funkade för mig: http://www.ubuntu.com/start-download?distro=desktop&bits=32&r...
Funkar den för dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Jag testade med samma router och firmware-version som dig, och den här länken funkade för mig: http://www.ubuntu.com/start-download?distro=desktop&bits=32&r...
Funkar den för dig?
http://i.imgur.com/ZwQHxV1.jpg

Den länken som pekar på en fil direkt fungerar utmärkt.

Men torrent verkar inte fungera i min router.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Går utmärkt för mig att dra ned torrents med routern. Kör dock med tomato shibby och den inbyggda transmission klienten.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Går utmärkt för mig att dra ned torrents med routern. Kör dock med tomato shibby och den inbyggda transmission klienten.

Det verkar som ett ypperligt alternativ, tycker dock att det är konstigt att programvara som finns med inte fungerar alls.
Det hade väl varit ok om den fungerade med att alternativen var bättre.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Den länken som pekar på en fil direkt fungerar utmärkt.

Men torrent verkar inte fungera i min router.

Ett av sätten fungerade i alla fall. Jag meddelar utvecklarna att uppladdning av filer inte fungerar i senaste firmware-versionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Ett av sätten fungerade i alla fall. Jag meddelar utvecklarna att uppladdning av filer inte fungerar i senaste firmware-versionen.

Tackar för det.

Lyckades du få torrent att fungera på din router?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det verkar som ett ypperligt alternativ, tycker dock att det är konstigt att programvara som finns med inte fungerar alls.
Det hade väl varit ok om den fungerade med att alternativen var bättre.

Tycker personligen att shibby är bättre på allt vs stock fw. Men det ska ju helt klart fungera att köra med standard programvaran.
Det jag personligen störde mig på va att det tog 3 år att öppna en port. På shibby tar det ca 5 sekunder. Och jag behöver rätt många regler för portar så jag stod inte ut med det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Tackar för det.

Lyckades du få torrent att fungera på din router?

Nope, torrent funkade inte för mig

Visa signatur
Permalänk

Jag lånar denna istället för skapa en ny med liknande rubrik.

Kan inget om routrar mer än att dom mest krånglar.
- Har senaste firmwaren.

Tycker dels att bilder på webbsidor tvekar lite på laddas någon halv sekund mot innan.

Men när jag testkör uTorrent (väljer någon random fil som har massa användare) så är det himla sällan den fårupp någon fart. Pendlar mellan 0-20kb/s - väldigt svajigt.
Funderar lite om routern skyddar mig mot massa klienter, eller ping eller något.

Googlade, får då mest upp diskussioner om portfowarding.
- Gick in i routern, lade till en av deras automatiska rader för bittorrent i portfowarding.. Men det blev ingen skillnad.

Prövade även QoS - sätta specifik prioritering på bittorrent men blev ingen skillnad det heller.
Prövade stänga av dosattack-skyddet men blev ingen skillnad.

Någon som direkt vet vad jag kan ha missat?

Permalänk

Tror jag löste det genom att knappa lite med port fowardingen i både router och utorren. manuellt skriva vilka portar. samt att verkligen starta om programmet.