[ubuntu] install back track från ubuntu

Permalänk
Medlem

[ubuntu] install back track från ubuntu

Hej!

har just nu ubuntu på min laptop och har 38 GB ledig disk som jag vill installera back track 5 på. gjorde en live-usb som funka så på skrivbordet kommer det up installera back track. klicka på den valde sida vid sida använd hela lediga disk utrymmet, då får jag ett error om att dvd/cd skulle vara smutsig vilket jag har svårt att se när det är usb.. iaf jag har för mig att man kan installera ett OS från ubuntu till ledig disk utan att använda sig av cd/dvd/usb till en HD via terminalen men mins inte hur. Någon som vet vad jag pratar om och kan hjälpa mig?

tack i förhand.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Backtrack är som vilket annat OS som helst, utom att det är inriktat på lite annorlunda natur.
Det rör sig främst om felaktig usb-installation tror jag.
Testa göra om det och försök igen. Har för mig att du till och med kan installera det från innuti Ubuntu.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Backtrack är som vilket annat OS som helst, utom att det är inriktat på lite annorlunda natur.
Det rör sig främst om felaktig usb-installation tror jag.
Testa göra om det och försök igen. Har för mig att du till och med kan installera det från innuti Ubuntu.

Det är den där metoden att installera från innuti Ubuntu jag är ute efter för jag har testat att ladda ner en ny version vilket inte funkar så bra.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem

Montera skivan internt och kör installationen, testa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40