Permalänk
Medlem

Screen scrapa program

Jag vill skulle vilja ha ett program som screen scrapar skärmen (tror det heter så när det tas typ 1 printscreen i sekunden?). Beroende på vilka olika färger som dyker upp i programmen jag kör så vill jag att olika ljudfiler spelas upp.

Någon som vet om det finns något lätt sådant screen scraping program eller var man kan hitta mer information för att själv kunna programmera ett sådant?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ptja, något såhär hade nog funkat:

- PrintScreen varje x intervall.
- Beskär bort allt utom programmets egna bounds.
- Sök igenom bilden efter pixlar som överensstämmer med det du letar efter.
- Om du hittar något -> spela upp ett ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Ptja, något såhär hade nog funkat:

- PrintScreen varje x intervall.
- Beskär bort allt utom programmets egna bounds.
- Sök igenom bilden efter pixlar som överensstämmer med det du letar efter.
- Om du hittar något -> spela upp ett ljud.

Låter som en bra plan. Något förslag på språk osv att göra det i? Försöker googla men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Jag har inte mycket programmeringsvana men tänkte försöka förstå lite mer innan jag försöker få tag på någon som kan hjälpa mig med det. Helst av allt skulle jag vilja att det fanns ett program med den funktionen jag söker men lär ju inte finnas...

Permalänk
Medlem

Kommit en bit på vägen tror jag. Det verkar intressant att göra något med AutoHotkey.

Sprang på det här scriptet som jag tänkt att pilla lite med: http://www.donationcoder.com/Software/Skrommel/index.html#Pix...

Permalänk
Medlem

AutoHotKey fungerar fint att göra det i, har själv gjort ett script som kan känna igen bilder på skärmen med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

AutoHotKey fungerar fint att göra det i, har själv gjort ett script som kan känna igen bilder på skärmen med det.

Grymt då vet jag att det går!

Fick det att fungera någorlunda med det där PixelNotifier scriptet. Behöver dock modda det mer för att det ska bli helt perfekt. Detta script är skapat just för att läsa av 1 pixel som ligger på samma ställe hela tiden. Jag vill läsa av hela skärmens pixlar och hitta just bilder. Större än 1 pixel!

Har du lust att bjuda på ditt script?