Biosfråga gällande 9700

Permalänk

Biosfråga gällande 9700

Tjänar man något, om man efter ha gjort en softmod, på att byta till ett 9700bios?

Visa signatur

||

Permalänk

Det går inte att flasha till 9700 efter en softmod. Det är ju det hårdvaru modden gör....

Permalänk

Ok tack!

En annan fråga: Efter att jag installerade softmoddade cat 3.0 så har jag ingen kontrollpanel, kan jag installera den separat med filen från ATI? Behöver jag också installera Hydravision?

Sorry för mina nybörjarfrågor men jag har inte haft ATI innan...

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

ChristerZ: nej, "hårdvarumodden" = när man löder...

Man måste väl flasha BIOS för att få de extra 128 bitarna minnesbandbredd?
För programmet låser väl bara upp pipelinesen?

Kontrollpanelen ska du installera ja.

Hydravision är inte alls speciellt bra eller avancerat (det duger iofs, men...) om man jämför med UltraMon (sök på google) som jag efter tips testade igår
Mycket mycket bättre än både nVidias och ATis program.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Nice ska testa det Erty!

Softmodden skall låsa upp dem extra 4:A pipelines:en men också utöka minnesbandbredden... Tänkte bara om ett hercules 9700bios kunde öka prestandan nämnvärt.

Visa signatur

||

Permalänk

Nä, mjukvaru modden gör exakt samma som hårdvarumodden. Mjukvarumodden blir alltså exakt som ett 9700.

Du har rätt i att hårdvarumodden är lödning, eller en klick silverpasta.

Det är så här:

Drivrutinen frågar kortet vilket kort det är. 9500 svarar kortet eftersom den inte har något motstånd på ett visst ställe på kortet. Då har dom alltså ändrat drivrutinen så att om kortet säger att det är en 9500, ja då kör vi in 9700 drivrutinen och kör kortet precis som om det är ett 9700.

Använder man hårdvarumodden, ja då svarar kortet att det är ett 9700 och då kan man naturligtvis flasha kortet med ett 9700 bios samt köra vilken drivrutin som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
ChristerZ: nej, "hårdvarumodden" = när man löder...

Man måste väl flasha BIOS för att få de extra 128 bitarna minnesbandbredd?
För programmet låser väl bara upp pipelinesen?

Kontrollpanelen ska du installera ja.

Hydravision är inte alls speciellt bra eller avancerat (det duger iofs, men...) om man jämför med UltraMon (sök på google) som jag efter tips testade igår
Mycket mycket bättre än både nVidias och ATis program.

UltraMon kostar ju pengar, varför köpa det när hydravision är gratis?

Visa signatur

You can't fix stupid.