Hör mig själv i mic, och skype funkar ej!

Permalänk

Hör mig själv i mic, och skype funkar ej!

Hej!

Jag byggde nyligen en egen dator för första gången! gick jätte bra! Jag köpte Corsair Vengeance 2000 till min dator, och här är problemet.. Jag hör mig själv i micken hela tiden! jävligt jobbigt! jag har inte "Lyssna på den här enheten" inbokad. eftersom Headsetet är det enda ljudet jag ska ha till datorn (har inga högtalare) så har jag Corsair Vengeance som "Standardenhet" och likaså gällande högtalare.

Och mitt andra problem är att när jag försöker ringa någon på skype, eller svara när någon ringer så får jag detta. "Det har uppstått problem med en inspelningsenhet" på skype inställningarna har jag också hörlurarna som "högtalare och "mikrofon" va fan kan vara felet?! blir galen! Helt ny dator och ljudet vill inte funka som det ska.

EDIT!! Skype låter mig inte ens kopplas upp i ett samtal, så fort jag svarar eller ringer läggs det ner och så får jag varningen "det har uppstått problem med en uppspelningsenhet"

ALL hjälp uppskattas! tack!!

Permalänk
Medlem

Kopplar du in lurarna i fronten eller på baksidan? PRöva byta!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Kopplar du in lurarna i fronten eller på baksidan? PRöva byta!

Det är USB på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elizabeth:

Det är USB på dem.

PRöva byta USB-uttag iaf...

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

PRöva byta USB-uttag iaf...

Redan gjort det, + jag ser ingen logik i det...

Permalänk
Medlem

Har för mig jag läst någonstans att det är ett problem med just dessa lurarna... Att man hör sig själv i micen alltså!
Någon typ utav konstruktionsfel alltså! Ingenting du kan göra någonting åt förutom att skicka tillbaka dem, få nya och hoppas på att de nya inte har samma problem!

EDit: Yup, googlar man lite så ser man att det är flera stycken andra med samma lurar som har samma problem!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Har för mig jag läst någonstans att det är ett problem med just dessa lurarna... Att man hör sig själv i micen alltså!
Någon typ utav konstruktionsfel alltså! Ingenting du kan göra någonting åt förutom att skicka tillbaka dem, få nya och hoppas på att de nya inte har samma problem!

EDit: Yup, googlar man lite så ser man att det är flera stycken andra med samma lurar som har samma problem!

och hur kommer det sig att inte mitt skype funkar då ?fast jag hör klart och tydligt att micken funkar.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag tror att de flesta, om inte alla, USB hörlurar har drivrutiner. Fick du en skiva med, eller installerades dem av sig själv? Du borde verkligen testa med att ominstallera drivrutinerna!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Hej,

Jag tror att de flesta, om inte alla, USB hörlurar har drivrutiner. Fick du en skiva med, eller installerades dem av sig själv? Du borde verkligen testa med att ominstallera drivrutinerna!

Ja, de installerades automatiskt, och micken hittas i skype, men inget ljud registreras när jag snackar. det är helt enkelt samma fel.

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Hej,

Jag tror att de flesta, om inte alla, USB hörlurar har drivrutiner. Fick du en skiva med, eller installerades dem av sig själv? Du borde verkligen testa med att ominstallera drivrutinerna!

när jag "lyssnar på den här enheten" så hör jag mig själv, skype har valet "Mikrofon (vengeance 2000)" när man får välja vilken mic, men endå så kommer inget.. så jävla frustrerande.

EDIT: jag har ominstallerat drivrutinerna OCH Skype

Permalänk
Skrivet av Elizabeth:

när jag "lyssnar på den här enheten" så hör jag mig själv, skype har valet "Mikrofon (vengeance 2000)" när man får välja vilken mic, men endå så kommer inget.. så jävla frustrerande.

EDIT: jag har ominstallerat drivrutinerna OCH Skype

Testa att höja i Windows/Aktiver eller så jag har problem i skype då folk inte riktigt hör mig, så jag måste höja i windows.

Kontrollpanelen -> Maskinvara och Ljud -> Ljud -> Inspelning och testa att höja och see om folk hör dig.

Permalänk
Skrivet av Joelschub:

Testa att höja i Windows/Aktiver eller så jag har problem i skype då folk inte riktigt hör mig, så jag måste höja i windows.

Kontrollpanelen -> Maskinvara och Ljud -> Ljud -> Inspelning och testa att höja och see om folk hör dig.

den är redan på 100% och problemet är inte att folk inte hör mig. Skype tillåter mig inte ens koppla upp mig eftersom "det har uppstått problem med en uppspelningsenhet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elizabeth:

den är redan på 100% och problemet är inte att folk inte hör mig. Skype tillåter mig inte ens koppla upp mig eftersom "det har uppstått problem med en uppspelningsenhet"

Det handlar mest om att identifiera problemet just nu.
1: Testa på en annan dator
Om de fungerar på en annan dator: Testa ett annat headset på din dator.

Men som tidigare post sagt, så verkar det vara många som har ditt problem. Du kanske kan vända din otur till tur där du kan använda detta för att kräva en ny vara :).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Det handlar mest om att identifiera problemet just nu.
1: Testa på en annan dator
Om de fungerar på en annan dator: Testa ett annat headset på din dator.

Men som tidigare post sagt, så verkar det vara många som har ditt problem. Du kanske kan vända din otur till tur där du kan använda detta för att kräva en ny vara :).

Jag testade på en annan dator. ALLT funka som den ska. Skype funkar och ljudet är perfekt.

måste vara någon jävla inställning på min dator. eftersom den är ny och allt.

Testade Pappas trådlösa logitech hörlurar. precis samma fel. det är någon jävla inställning eller drivrutin som min dator saknar, kan någon snälla försöka hjälpa mig lösa problemet taaaack.

Asus Maximus VI Gene är mitt Morderkort. jag installerade skivan som ingick och sen grafikkorts drivrutinerna, har inte installerat så mycket mer. fan är det som kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elizabeth:

Jag testade på en annan dator. ALLT funka som den ska. Skype funkar och ljudet är perfekt.

måste vara någon jävla inställning på min dator. eftersom den är ny och allt.

Testade Pappas trådlösa logitech hörlurar. precis samma fel. det är någon jävla inställning eller drivrutin som min dator saknar, kan någon snälla försöka hjälpa mig lösa problemet taaaack.

Asus Maximus VI Gene är mitt Morderkort. jag installerade skivan som ingick och sen grafikkorts drivrutinerna, har inte installerat så mycket mer. fan är det som kan vara fel?

Jag hade hoppats att någon mer kunnig än mig svarat, men jag kan berätta vad jag hade gjort.
1: Sökt som en galning på google efter lösning (Jag antar att du redan gjort det)
2: Hämta papper och penna, koppla in headsetet i en annan dator, kolla alla inställningar relaterade till Headset, notera det. Koppla in headsetet i din dator, och om det är någon inställning som är annorlunda, så ändra på det.

Edit: Och du sa att det är USB? Har du testat både USB 2.0 och USB 3.0?
Honan till USB 2.0 ä ofta svart. Honan till USB 3.0 är ofta blå.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Hade samma problem...

Men för mig fixade sig efter att jag sänkt uppspelnings volymen för micen till 0 på mitt ljudkort.
Testa kanske funkar.