Supermicro - ljudnivåer?

Permalänk
Medlem

Supermicro - ljudnivåer?

Hej!

Någon som kan berätta något om ljudnivån på fläktarna på supermicros servrar? Är på G att köpa en av de "mindre" dvs 29cm djupa - för att köra hemma.
All erfarenhet jag har av servrar är att fläktarna låter s###n och måste köra i separata rum avsedda för just..servrar

Tacksam för info och erfarenheter!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Helt beroende på omgivningstemperatur. Har dock ej provat deras 29cm djupa. Deras tornmodeller låter naturligtvis inte lika mycket som deras 1U enheter, men samtidigt så kan en 4U enhet låta rejält när det blir varmt. Oftast är det nätdelarna(ej styrbara från BIOS) som låter och naturligtvis då ännu mer om man kör deras egna utbyttbara-under-drift för 1U-4U modeller. Så jag har tyvärr inget specifikt kring deras 29cm modeller.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Ja de låter riktigt rejält, ska du ha dem hemma ska du ha dem i en garderob. MINST!
Och inte sova i närheten av den, utan ha i typ hallen eller fristående klädkammare

Nu var det nåt år sedan jag använde dessa miniburkar och de kan ha förbättrats, men knappast troligt då de är gjorda för serverhall där ljudnivåerna är minsta problemet. Många är passivt kylda på CPU också vilket ökar flåset än mer

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!