Permalänk
Medlem

Köksdator med lite kräm

Tjenare!

Jag måste ha mig en köksdator, ty i köket är där vi hänger och just nu surfar jag runt med en otroligt slö laptop från 1800-talet
Har plockat ihop lite saker från netonnet, just för att alla saker finns hemma i staden jag bor i men också för att jag kan få allt på samma gång då jag väl bestämt mig.

Så here goes:

Tips och förslag tas gärna emot på eventuella ändringar, det är väl det som är huvudsyftet med tråden. Vad tror ni om detta? Någorlunda tyst, tillräckligt snabb för Harpan

Tack på Förhand

Permalänk
Medlem

Den kanske är lite overkill köksdator, annars en helt okej gaming dator

Visa signatur

Dator: asus rog g74sxMus: logitech G400 Musmatta: steelseries qck Högtalare:Creative inspire T6300 Headset Qpad qh-90 tangentbord qpad mk-50
Börja spela lol kanske? starta här! http://signup.leagueoflegends.com/?ref=50d77949c71b6206788760

Permalänk
Medlem

Rejält med kraft för en köksdator

Om kraften mest ska användas till spel så kan du få mer prestanda genom att minska till 8GB RAM och ta pengarna till GTX760 i stället.

En bättre CPU-kylare kanske. I det lilla chassiet får väl bara de minsta plats?

Visa signatur

Intel i7 4770K, Asus Z87-A, Corsair 24GB CL9 1600MHz Vengeance LP, Noctua NH U12F, EVGA GTX1070, Fractal Design Define R3, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB, EVGA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacki:

Rejält med kraft för en köksdator

Om kraften mest ska användas till spel så kan du få mer prestanda genom att minska till 8GB RAM och ta pengarna till GTX760 i stället.

En bättre CPU-kylare kanske. I det lilla chassiet får väl bara de minsta plats?

Har funderat över att köpa ett GTX760 ist för 16gb ram, men och andra sidan vet jag att jag tenderar att använda väldigt mycket minne då jag pysslar med vmware och dylik mjukvara. Jag tror att GTX660 räcker utmärkt för att spela det jag vill spela. Dvs Runes of Magic, Quake Live och flashspel.
Vad gäller processorkylare så tänkte jag inledningsvis köra med stock, behöver jag något tystare och som håller processorn svalare så får jag fundera lite på uppgradering senare.
Men har du/någon ett förslag på någon komponent jag borde byta ut, som ger mer för pengarna?