Word 2013 vägrar använda svenska rättstavnings programmet.

Permalänk
Medlem

Word 2013 vägrar använda svenska rättstavnings programmet.

Någon med erfarenhet med Word 2013, blir tokig när jag försöker skriva något, så fort jag använt något engelskt ord så vill den byta rättstavnings programmet till engelska. Ibland vill den inte byta tillbaka språket utan envisas med att behålla det engelska rättstavnings programmet. Jag har vid flertalet gånger bytt om till svenska och valt den som standard, startat om Word, men samma sak händer igen, jag använder Normal font.

Jag har också helt tagit bort engelska ur rättstavnings delen, men den vägrar försvinna. Även när jag väljer att inte ha någon som helst rättstavning på så vill den komma upp å dra röda sträck under alla mina svenska ord. Jag har endast svenska som språk på datorn, har alltså inget engelskt tangentbord installerat om det nu skulle ha med saken att göra.
Jag har Office 2013 på engelska, men har laddat ner svenska språk delen och den svenska rättningen funkar oftast, men har nästan spenderat mer tid på att hitta ett sätt att stänga av den engelska delen än jag lagt ner på att skriva mitt arbete.

Nästan så jag får leta upp en gammal word xp skiva för att slippa detta helvete.

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 || intel i5 2500k ||Corsair vengeance 1600mhz 16gb || gtx680 || Corsair HX750W || Win8pro 64bit || Corsair force 3 120gb || WD black 1TB ||

Permalänk

Om du har en torrent-kopia som inte är svenska utgåvan så lär du inte få det att fungera i första taget.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen torrent kopia, ganska onödigt inlägg.

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 || intel i5 2500k ||Corsair vengeance 1600mhz 16gb || gtx680 || Corsair HX750W || Win8pro 64bit || Corsair force 3 120gb || WD black 1TB ||

Permalänk

Jag upplever också word 2013 vill använda engelska stavningskontrollen stup och ständigt. Jag har tagit bort att word automatisk ska detektera språk och enbart använda svenska, men lika förbaskat växlar den till engelska rätt som det är.

Jag själv använder engelsk office och har svensk och engelsk stavningskontroll installerad. Jag har dock inte lagt ner någon större tid på att åtgärda det utan väntar in uppdateringar. Nu är det dock bara småstrul med denna rättstavningsfunktion för min del.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".