Permalänk
Medlem

Modda bil-cd ?

Idiotförklara mig snälla!

Är det möjligt i PRAKTIKEN att bygga om en cdspelare så den klarar av att läsa musikfiler från en hårddisk?

Om man bygger ihop cdn via datorn på något sätt och sen dit med en hdd?

Tycker att det borde gå, fast det låter lite svårt
Jag vet att jag kan spela upp mp3's via datorn, men jag har för mycket fritid och en clarion-cd över.

Kanske ganska onödig tråd, men jag har absolut inget att göra, och allt är redan söndermoddat... Vill ha något nytt att leka med

Permalänk
Medlem

glöm det grabben

Permalänk
Medlem

dra in en dator ffs

asså...
köp en 300 eller nåt med 128mb ram...
kan inte kosta mycket... sen drar du in den i bilen o kopplar
till högtalarna...
sen fixar du "winamp remote controller"...
antingen fjärrkontroll eller knappar...
och kanske en lcd... 1000-2000kr...

spara... sen har du feting cool mp3 spelare i bilen
även om det tar 6 månader att få ihop till skiten...
det kommer vara värt det!

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

Glöm det grabben

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk

säkert helt genomförbart..... dock allt annat en lätt..... (knappast billigt heller)
BADBOY&MalZon! sådär säger man vell inte.. allt går med lite kunskap och saatans mycket tålamod....

Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
citat:Ken Olsen, Digital, 1977

Permalänk
Medlem

Vi med för mycke fritid å pengar (eller hur?) orkar inte med sånt

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk

inget är omöjligt enligt moddar handboken... men vem orkar och har råd med det den komer att kosta.... köp en portabelt Mp3 spelare med HDD.. modda in en större HDD på något gig mer

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

vi har en gps iu våran bil å där stoppar man i vanliga cd skivor me kartor på tror ni att man kan byta cd-romen mot en dvd?? å se på film

Visa signatur

Imac 27" 3.1 GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - 1Tb - OS X 10.8.

Permalänk
Medlem

Om du köper en sån här (den finns under "för bilen", scrolla ner tills du hittar "väggutag i bilen").
Sedan sätter du den någonstans i bilen, sedan bygger du ett skåp under handsfacket någonstans, där du sätter in en liten dator med några stora hårdiskar. Nu har du löst lagringen.
Problemet nu är att hitta en bra skärm, jag är inte så haj på detta men går det och bara ha en lcd ist. för skärm så sätter du dit en sådan. Annars tar du en liten skär och moddar in på nått fräckt ställe.
Sedan kopplar man en sladd från lineouten på ljudkortet till (om du har) en line in på radion. Sen så är det bara att fixa en sån där fjärrkontroll till winampen, sen är det väl bara att testa om allting funkar, gör det det, så har du nog den fräckaste Mp3 spelaren i stan .

Om du är riktigt fräck så kopplar du inte några leds till lpt porten, sen tankar du hem Disco litez, så har du ett rullande disco .

Vet inte om detta funkar, satt bara och hade inget att göra.:D

Permalänk

Okej, nu är det snack om dator i bilen...

En ITX moderkort med skit liten HDD (billigt) och en cd-rom... har för mig att den ska fungera på 12volt. typ batteri eliminator eller vad dom heter till bärbara datorer.. Prog på HDD:n och sedan Mp3 på CD-r/wr.... eller fungerar det med en bootbart cd-skiva?

ITX + cd-rom får man ju säkert under 1500kr.. men vad resten kostar vet jag inte..

ITX kortet har allt inbyggt så slipper man köpa allt, 4.1 ljud tror jag till å med, sen har den Tv-out och så bör det finnas billiga LCD, jag har en 7 tums till PS1 som fungerar fint med min tv-out och kostade 1200kr... men det finns alltid biligare än vad jag hittar

EDIT: batteri inte beteri..

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramzon
Om du köper en sån här (den finns under "för bilen", scrolla ner tills du hittar "väggutag i bilen").
Sedan sätter du den någonstans i bilen, sedan bygger du ett skåp under handsfacket någonstans, där du sätter in en liten dator med några stora hårdiskar. Nu har du löst lagringen.
Problemet nu är att hitta en bra skärm, jag är inte så haj på detta men går det och bara ha en lcd ist. för skärm så sätter du dit en sådan. Annars tar du en liten skär och moddar in på nått fräckt ställe.
Sedan kopplar man en sladd från lineouten på ljudkortet till (om du har) en line in på radion. Sen så är det bara att fixa en sån där fjärrkontroll till winampen, sen är det väl bara att testa om allting funkar, gör det det, så har du nog den fräckaste Mp3 spelaren i stan .

Om du är riktigt fräck så kopplar du inte några leds till lpt porten, sen tankar du hem Disco litez, så har du ett rullande disco .

Vet inte om detta funkar, satt bara och hade inget att göra.:D

Du tänker fel smarta app skafft jag har precis löst det hela min lilla fräcka polare....
Ni vet det finns ju tv och dvd till bilen så skaffa en dvd spelare som läser mp3 cd och släng in det i handskfacket och drar ut på vägen och testar det sen kan du ju tala om ifall det funkar....

Permalänk
Medlem

Det finns o köpa HDrack till bilen, som tar upp 2 "cd spelar-platser".
Har sett det på nätet på en shop, men kommer inte ihåg vart...
Gick o spela film också.

Sen har ju SONY en annan variant..:

http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefr...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Demolera en bärbar dator. så du kan flytta skärm hdd dit du vill ha dom i bilen.

En kompis a så fast i sitt sovrum. Moddat in det i sängen.... å de funkar..

sen är det bara att skaffa en lång närverkskabel dra den från din data å ut i bilen Tanka ner ny musik..

Inte så svårt

Permalänk
Medlem

Ska inte ha cd'n i bilen till att börja med
Sen var det att jag har för mkt fritid, bygga ihop en ITX-burk tar 10min ungefär... Köpa en mp3 spelare är ungefär lika roligt som att följa med flickvännen på stan och köpa kläder.

Vill modda, vill bygga om... Spela roll om cdn går sönder, är ändå en som bara ligger och skräpar här... Har en till fast "blåpunkt" om det skiter sig med min clarion...

Fast köpa en Creative Jukebox 3 (20gb) och kasta in en 200gb hade vart trevligt, sen snor man ström från bilen ? Aja... vill iaf bygga inte köpa något färdigt...

Permalänk

Man ska inte ge upp hoppet sa den vise, men jag tror faktiskt du ska skita i vad han säger i det här fallet!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
Ska inte ha cd'n i bilen till att börja med
Sen var det att jag har för mkt fritid, bygga ihop en ITX-burk tar 10min ungefär... Köpa en mp3 spelare är ungefär lika roligt som att följa med flickvännen på stan och köpa kläder.

Vill modda, vill bygga om... Spela roll om cdn går sönder, är ändå en som bara ligger och skräpar här... Har en till fast "blåpunkt" om det skiter sig med min clarion...

Fast köpa en Creative Jukebox 3 (20gb) och kasta in en 200gb hade vart trevligt, sen snor man ström från bilen ? Aja... vill iaf bygga inte köpa något färdigt...

Okej, då är det annat...

Med andra ord så söker du något å pilla på än att ha den fetaste mp3 spelaren i bilen.... du är en san moddare

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)