Permalänk
Medlem

Asus AI Suite, wifi-hotspot HJÄLP!?

Hejsan!

Har precis bytat internetleverantör och insåg ganska snart att min gamla router inte fungerade med det nya (förra var en Com Hem, detta är bara en nätverkskabel i väggen, ett intag den routern inte har) något som innebär, inget WiFi till mobil och platta. Då tänkte jag att eftersom jag ändå har ett Asus P8Z77-I-Deluxe som ska ha massa "fancy" WiFi-saker så borde min stationära kunna agera Hotspot. Det är mer eller mindre här det hela tar slut, hur fan gör man det?

Jag har googlat runder så mycket ja någonsin kan, men utbudet information är väldigt begränsat, och det ja hittar fungerar inte.

Är det någon här ute som har koll av typen, går det ens? eller ännu bättre, hur gör man!?

Jag har förstått att jag ska in i kontrollpanelen, välja att dela "share" min lina "Local Area Connection 2" eller vad den nu heter, i Wireless Network Connection, och sen ska man använda, Access Point Mode i Asus AI Suite II ?

Vore kul om någon insatt som fått de att funka kunde erbjuda en hjälpande hand, slippa köpa en ny router vore trevligt i Grafikkortsuppgraderingstider.

Vänligen Samuel