Permalänk
Avstängd

Counter Strike 2.0

Counter Strike 2.0 en utmanare mot Battelfield 4a

En jämnare spel motor. En mer smoothare spel känsla. En bättre rekyl, accryl, Vilket ska göra spelet både enklare och svårare.

Counter strike har varit det största E-sport spelet någonsin. Och kan lätt bli igen.

Med Små till mellan stora mappar. Olika vapen modeller, Taktiskt spel och kunniga spelare,

Använda sig av senare teknik och skapa ett bättre och svårare spel.

Inte source eller CS:GO utan ett CS som forsätter bygga på 1.5 och 1.6

Förslag om detta ?

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Men väx upp nu för fan. Detta är inte år 2000 längre. Framtiden är här, ta in den och njut utav dagens teknologi.
1.6 dog för spelet vart för gammalt. Hur förnyar man ett spel? Inte fan ett nytt likadant spel med samma rekyl, grafik osv i alla fall.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Men väx upp nu för fan. Detta är inte år 2000 längre. Framtiden är här, ta in den och njut utav dagens teknologi.
1.6 dog för spelet vart för gammalt. Hur förnyar man ett spel? Inte fan ett nytt likadant spel med samma rekyl, grafik osv i alla fall.

CS lyckades med något som Battlefield inte gjorde, och det va en lyckad e-sport scen. Man kommer aldrig att kunna jämföra dessa två plattformar då Battlefield är mer inriktat på Multiplayer och för den stora massan medan CS riktar sig in på klanspel.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrZodiak:

Counter Strike 2.0 en utmanare mot Battelfield 4a

En jämnare spel motor. En mer smoothare spel känsla. En bättre rekyl, accryl, Vilket ska göra spelet både enklare och svårare.

Counter strike har varit det största E-sport spelet någonsin. Och kan lätt bli igen.

Med Små till mellan stora mappar. Olika vapen modeller, Taktiskt spel och kunniga spelare,

Använda sig av senare teknik och skapa ett bättre och svårare spel.

Inte source eller CS:GO utan ett CS som forsätter bygga på 1.5 och 1.6

Förslag om detta ?

Förstår inte helt vad du vill fram till. Jobbar du hos Valve och vill ha förslag på ett nytt CS? Oavsett så är/var Starcraft det största e-sport spelet någonsin, enligt min mening. Och så tycker jag att man ska låta 1.6 vila i fred och ro och inte försöka skapa något nytt utav det.

Permalänk
Medlem

CS-GO är väl ändå steget från 1.6 enligt mitt tycke iaf.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Vad skulle egentligen ett nytt cs utmana bf4 på? Det var ju ett försök att förnya 1.6, CSPROMOD. Dock så gick det inte som planerat och det hände inget. Cs GO är ändå inte så dåligt än då. Inte riktigt samma känsla som 1.6, men det är framtiden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Men väx upp nu för fan. Detta är inte år 2000 längre. Framtiden är här, ta in den och njut utav dagens teknologi.
1.6 dog för spelet vart för gammalt. Hur förnyar man ett spel? Inte fan ett nytt likadant spel med samma rekyl, grafik osv i alla fall.

1.6 är inte dött, många som spelar fortfarande. Självklart inte lika många som förr.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör Coundition zero nästan dagligen och är med i clan så vi kör pcws och så iband.
Så allt är det bra liv i det än.

Detta ser kul ut, Counter strike 2: http://www.youtube.com/watch?v=PgzhBo910GE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag kör Coundition zero nästan dagligen och är med i clan så vi kör pcws och så iband.
Så allt är det bra liv i det än.

Detta ser kul ut, Counter strike 2: http://www.youtube.com/watch?v=PgzhBo910GE

Dålig förrendarad skit från Asien. Du vet att CS-online inte är för väst-marknaden va? CS-online är en free2play version av CS 1.6 med cash-shop. Det har inget alls med valve att göra. Gissningsvis kommer CS2-Online vara CS:S eller CS:GO med samma koncept.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Förstår inte helt vad du vill fram till. Jobbar du hos Valve och vill ha förslag på ett nytt CS? Oavsett så är/var Starcraft det största e-sport spelet någonsin, enligt min mening. Och så tycker jag att man ska låta 1.6 vila i fred och ro och inte försöka skapa något nytt utav det.

Starcraft är väl knappast det största E-sportspelet någonsin? Det blir slaget av både DotA 2 och LoL. Ioförsig så kanske Starcraft har längst E-sports historia om man räknar Starcraft och Starcraft 2 som samma spel. Men då blir det nog slaget av DotA och CS.

Skrivet av Dr_Spackel:

Dålig förrendarad skit från Asien. Du vet att CS-online inte är för väst-marknaden va? CS-online är en free2play version av CS 1.6 med cash-shop. Det har inget alls med valve att göra. Gissningsvis kommer CS2-Online vara CS:S eller CS:GO med samma koncept.

Borde inte det vara olagligt?

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk

Verkar helt ok. Dock så älskar jag nu cs go

Permalänk
Medlem

Jävla Nexon med deras förbannade pay to win spel. Minns när man spelade maplestory ahhah fyfan

Permalänk
Skrivet av solomon:

Men väx upp nu för fan. Detta är inte år 2000 längre. Framtiden är här, ta in den och njut utav dagens teknologi.
1.6 dog för spelet vart för gammalt. Hur förnyar man ett spel? Inte fan ett nytt likadant spel med samma rekyl, grafik osv i alla fall.

1.6 är ju inte dött -.- Det är kanske fler som spelar go men att kalla det dött är fel.

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Inaktiv

liksom de andra så fattar inte jag heller vad du vill komma fram till men men..

skulle väl säga både ja och nej om det hela.. vet ärligt talat inte om det skulle ha någon större framgång innan jag faktiskt testar det men 1.6 var verkligen det bästa fps spelet (är fortfarande) enligt mig. jag spelar det lite av och till även nu och tror faktiskt inte att något spel kommer ge mig lika mycket glädje som det gjort.
för att förtydliga så anser jag att ja, någon bör försöka men tror att det mycket väl kan vara så att 1.6 bara var en super hit pga att det var ett utav de första fps spelen folk testade så nu mera så kan det mycket väl vara så att man sätter det på tronen utav nostalgi eller liknande. samma sak som med wow, alla älskade vanilla/tbc, ingen gillade wotlk och vidare som antagligen beror på att det är samma spel om igen.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=FinApelsin;14258313
Borde inte det vara olagligt?[/QUOTE]

Nej, de har köpt en licens av valve att få använda CS IP't. De kör en egen variant av steam-backend. Så det är helt separerat från steam nätverket och valve skiter nog i vad de kör för pay2win (man hyr vapen för riktiga pengar), Bara valve får sina licens pengar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Nej, de har köpt en licens av valve att få använda CS IP't. De kör en egen variant av steam-backend. Så det är helt separerat från steam nätverket och valve skiter nog i vad de kör för pay2win (man hyr vapen för riktiga pengar), Bara valve får sina licens pengar.

det sjuka är att man blir mer beroende av att spela pay2win spel.. satt själv o slösa tid och pengar på många sådana