Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Det verkar (generellt) att SLI + G-Sync inte fungerar lika bra som med 1 grafikkort + G-Sync. Förmodligen är det värre i vissa spel och med vissa grafikkort. Men det kommer antagligen bli bättre med kommande grafikdrivrutiner. Kika på det här foruminlägget: http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&p=9685#p9685

Så själva G-sync modulen är hårdvarumässigt kapabel att köra SLI + G-sync stutterfree bara att drivisarna inte är mogna?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

S¨själva G-sync modulen är hårdvarumässigt kapabel att köra SLI + G-sync stutterfree bara att drivisarna inte är mogna?

Det är lite/mycket svårt för mig att förstå va du menar och vill komma fram till. Bli inte arg nu Bara jag som ä lite

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Det är lite/mycket svårt för mig att förstå va du menar och vill komma fram till. Bli inte arg nu Bara jag som ä lite

Editerade min post Var ju en typo där.
Frågade bara om G-sync modulen som är inbyggd i skärmen verkligen stödjer SLI på hårdvarunivå efter allt snack med stuttering vid G-sync när man kör SLI.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Editerade min post Var ju en typo där.
Frågade bara om G-sync modulen som är inbyggd i skärmen verkligen stödjer SLI på hårdvarunivå efter allt snack med stuttering vid G-sync när man kör SLI.

Enligt Nvidias G-SYNC FAQ fungerar SLI "seamlessly".
http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Enligt Nvidias G-SYNC FAQ fungerar SLI "seamlessly".
http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq

Tack Caroline.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Skärm nr 4
"Screen door" På denna skärmen är minimal och syns bara på gul/vit ton. Tidigare har det varit kraftigt på blå ton vilket har irriterat betydligt mer.
Scrollning utan OD allt ok. Med OD normal får jag lite glow på text ibland.
Denna skärmen är väldigt gul i tonen och grön syns riktigt bra helt i min smak.

Det enda jag igentligen har att anmärka på är hur jag upplever att asus hanterar det hela. Hur var det nu "Jag kan inte laga skärmen över telefonen" "Om du vill få skärmen utbytt av oss, så kommer du få en reparerad samt att vi kommer skriva att kunden vägrar gå till butik i ärendet"

Permalänk
Medlem

Det börjar komma in många "demo"-skärmar på t.ex. komplett.se

Efter att ha läst flera trådar om Swift skulle jag skulle inte rekomendera någon att köpa en så kallad "demo"-skärm av denna model. Det är ju sannolikt en skärm som någon annan köpt, granskat och upptäckt några döda pixlar på. Kanske inte tillräckligt många för reklamation men tillräckligt för att kunden ska utnyttja öppet köp.

Enligt AsusVIP member notice som levereras med skärmen så är det helt ok med 5 döda pixlar. Jag misstänker ju att många som får skärmar med upp till fem döda pixlar väljer att utnyttja öppet köp inom 14 dagar om det inte går att reklamera.

Problemet för Asus och återförsäljarna är ju att de har lägre kvalitétskrav än kunderna, köper man en skärm för 7500:- är uppenbarligen förväntingarna väldigt höga...

Permalänk
Medlem

Jag instämmer helt. De skulle satt ett ännu högre pris och haft kvalite därefter. Nu har de skitat ner ROG som varumärke istället.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta forum är avsett för frågor direkt riktade till Asus representant. Generella diskussioner tas i det ordinarie forumet: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015