Razer Blackwidow Ultimate (2014)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdealer:

@str8forthakill - tack för svaret!

Jag har ett par vänner jag spelare med (ca 150+ personer) regelbundet. Allt som påverkar spelandet brukar vi byta ut relativt ofta.
Allt som är förslitningsprodukter som man använder enormt mycket (möss, musmattor mm) väldigt ofta, och under de senaste åren har jag väl lätt bytt tangentbord vart 3:e år i alla fall. Jag har aldrig ägt en dator i 5år... skrattar

Men självklart, med all respekt, jag förstår att det kan vara en ansenlig summa pengar - men jag trodde verkligen inte att folk använde sina gaming-prylar i 5 år....

DD

Det är saken, i den här prisklassen får du inte "gamer" prylar. Du får entusiast produkter. Gamingprylar är bling bling och PR med flashiga lysdioder och lågt pris för att locka unga "gamers".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

Dock så är Blackwidow deras bästa produkt och alla tangentbord har varit väldigt robusta och har haft en bra känsla när man trycker på det.

Mitt nuvarande Blackwidow Ultimate kan inte jämföras med mitt tidigare QPAD MK-85 ur den aspekten. Tangenterna sitter löst och ger inte en stabil eller övertygande känsla när man trycker på dem.

Skrivet av Flamso:

Det mest irriterande med mitt Blackwidow är att USB-uttaget är på högersidan. Hur tänkte de där? De flesta är trots allt högerhänta.

Förståeligt, jag själv har irriterat mig något förbannat på hörlurskontakten. Ska man käka frukost vid datorn och samtidigt se en youtuberulle får man flytta halva skrivbordet och vinkla tangentbordet vertikalt för att undvika trassel. Förstår inte varför kontakten för hörlurar inte bara kan sitta under Razerloggan, vore så mycket enklare.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Mitt nuvarande Blackwidow Ultimate kan inte jämföras med mitt tidigare QPAD MK-85 ur den aspekten. Tangenterna sitter löst och ger inte en stabil eller övertygande känsla när man trycker på dem.

Förståeligt, jag själv har irriterat mig något förbannat på hörlurskontakten. Ska man käka frukost vid datorn och samtidigt se en youtuberulle får man flytta halva skrivbordet och vinkla tangentbordet vertikalt för att undvika trassel. Förstår inte varför kontakten för hörlurar inte bara kan sitta under Razerloggan, vore så mycket enklare.

Köp ett Ducky eller Filco då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Köp ett Ducky eller Filco då.

Absolut, ett Shine blir det utan tvekan om (och isåfall när) de kommer med Cherrys RGB-brytare. Dock finner jag det fortfarande synd att Blackwidow faller på petitesser som t.ex. placeringen av ljudkontakter och USB. Jag ser inte en enda fördel med att ha dem på sidan, däremot ett antal nackdelar. Andra saker som t.ex. makroknapparnas korkade placering kan förlåtas, då de faktiskt är fysiska knappar och inte drar ut tangentbordet på höjden (dock använder jag dem aldrig personligen)

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Synd att de ska ha så ful design (om man jämför med Ducky eller Filco). Skulle gärna vilja ha ett Ducky med de macrotangenterna som Razers t-bord har. Deras gröna brytare verkar hyffsat intressanta

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!