Permalänk

Kommer ut nya processorer och grafikkort, även ddr4 har jag för mig. Intel kommer med 2011+3 prolle och nvidia kommer ut med 800 serien av grafikkort och sen kommer ddr4 till dem nya moderkorten.

MVH

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av anon217966:

Okej, så datorn är inte tillräckligt bra för att klara sig några år?

Datorn är tillräckligt bra, men jag tror han menar att du köper typ en 4770k eller 4670k med ett 290/x eftersom det räcker för 1080p gaming i dagsläget. och med pengarna du sparar uppgraderar du när det behövs.

MVH

Stavfel
Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av anon217966:

Okej, så datorn är inte tillräckligt bra för att klara sig några år?

det är ju alltid så här inom datorbranschen, finns tyvärr inget som heter framtidssäkert.
dock så tror jag att med det bygget du lagt ihop så kan du spela de flesta spelen på högsta settings i minst 2 år till.... bara min personliga åsikt.
780 kom för ett år sedan och du maxar allt med sli på singelskärm med den.

men...jag hade personligen väntat ett liten tag nu för intel kommer komma med nya 2011-3 processorer iår samt att 780 ti kommer komma med en 6 Gb version inom kort som förmodligen kommer kosta som ett vanligt 3 gb 780 Ti gör idag... men när de kommer så kommer det finnas något annat som lockar runt hörnet, så har du 35 lök och kan bränna dem på en rolig pryl så är det bara å kör

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

jag skulle vänta på haswell-e

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha den här datorn till?
Inte för att låta dryg, men det ger lite intrycket av att du valt delar utefter vad som kostar mest utan att ha gjort någon direkt research av vad det kommer resultera i för prestanda.

Ska du spela på den kan du komma undan med långt mycket billigare utan att tumma en milimeter på faktisk prestanda, du kan säkert få ner priset närmare 10000 kronor och fortfarande ha en burk som kan maxa allt lång tid framöver.

Dessa pengar kan du istället spara på ett konto för uppgraderingar, så kan du om 2 år köpa nya komponeneter till din dator som är betydligt kraftfullare än vad du kan få idag.

Allt jag ser ju är dyra komponeneter du inte kommer ha praktisk nytta av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill du ha en riktigt kraftfull dator med ett högkvalitativt och pålitligt moderkort anpassat för överklockning samt två grafikkort i SLI som i princip är så "framtidssäker" man kan bli i dagsläget och samtidigt ger möjlighet att utnyttja datorns hela prestanda, har gott om lagringsutrymme mm så skulle jag själv bygga den såhär

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6633468/2014-03-31

Jag har svårt att se vad du skulle ha för praktiskt nytta av de dyrare komponenterna.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, byt ut chassit och fläktarna mot Corsair så blir det ännu bättre.

Permalänk

Hade jag varit du hade jag väntat, slänger man iväg så mycket pengar så borde man i alla fall göra det när något nytt precis kommit. Nu kommer ju haswell-E och DDR4

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Lite kladdigt inlägg men det finns ett par 780-kort för riktigt bra pris, och 780 är inte jättelångt efter.

http://www.inet.se/produkt/5409968/zotac-geforce-gtx-780-3gb-... sämre ja, men mer för pengarna.

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter_-15/?utm_source...

Det finns också ett 780 där ifall du köra ett tredje, ett bra och billigt moderkort till x79.

Men som folk är inne på så är 2011-3 på ingång i höst, så om du köper 4670k o z87 nu så kan du uppgradera i höst och då bara cpu, mobo ram och ett nytt grafikkort kanske.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Om regeln inte följs kan det leda till att trådarna låses och att TS förlorar rätten att ställa fler frågor om saken.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Nej! Det är en dålig ide.
Datorn kommer att vara andra klass inom ett år. Exempelvis kommer Geforce 800-serien inom kort och då är du fast i med 700-serien.

Du kan tjäna tusenlappar på att använda en mindre SSD som systemdisk kompletterad med en större HDD. HDDn skulle duga gott även att installera spel på.

Antagligen ska du bara köra det senaste spelen och nästa års spel, då behövs inte dubbla 780 grafikkort eller värsta processorn, än mindre 32GB ram och moderkortet.

Att lägga ut 35 000kr på en dator är inte svårt eller galet men det är bättre att göra det utspritt över flera år om man vill ha det senaste senast.

Fast det är dina pengar och ditt liv.

Skrivet av anon217966:

Okej, så datorn är inte tillräckligt bra för att klara sig några år?

Det där med 800-serien stämmer inte. 20nm 800 kort kommer tidigast 2015 vilket inte är "inom kort"

Håller heller inte med om att han ska lägga sina spel på en HDD. Spelar man mycket är det ovärderligt att ha sina spel på en SSD. Jag kör själv en OS SSD och en stor spel SSD och är supernöjd.

Man kan alltid vänta till "nästa generation" men någon gång måste man slå till och två 780Ti kommer garanterat att klå GTX880 (iaf om man tittar historiskt).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9