Problem med intern hårdddisk!

Permalänk
Medlem

Problem med intern hårdddisk!

Tjena!

Jag har precis byggt ihop en ny dator, allt fungerar perfekt förutom en liten sak. Jag har två hårddiskar, en ssd och en vanlig 1tb. När jag skulle installera windows 7 kom båda hårddiskarna upp som ett alternativ, så det var inga problem för datorn att hitta dom. Men nu när jag är inne på min dator och tankar ner drivrutiner etc så hittar bara min dator ssdn, varför hittar den inte min lagringsdisk?

Mvh
Weibull

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair @3600Mhz CL18 | Gigabyte X570 Auros Elite | Samsung 970 EVO Plus 500GB | AMD Radeon RX 6800 XT 16GB | Noctua NH-U12A

Permalänk
Skrivet av Weibull:

Tjena!

Jag har precis byggt ihop en ny dator, allt fungerar perfekt förutom en liten sak. Jag har två hårddiskar, en ssd och en vanlig 1tb. När jag skulle installera windows 7 kom båda hårddiskarna upp som ett alternativ, så det var inga problem för datorn att hitta dom. Men nu när jag är inne på min dator och tankar ner drivrutiner etc så hittar bara min dator ssdn, varför hittar den inte min lagringsdisk?

Mvh
Weibull

Har du formaterat den?

Edit: högerklicka på ikonen Dator - välj hantera - diskhantering. Där ska du få upp aktuella diskar om allt är som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weibull:

Tjena!

Jag har precis byggt ihop en ny dator, allt fungerar perfekt förutom en liten sak. Jag har två hårddiskar, en ssd och en vanlig 1tb. När jag skulle installera windows 7 kom båda hårddiskarna upp som ett alternativ, så det var inga problem för datorn att hitta dom. Men nu när jag är inne på min dator och tankar ner drivrutiner etc så hittar bara min dator ssdn, varför hittar den inte min lagringsdisk?

Mvh
Weibull

Problemet är att du inte läst den klistrade tråden, Läs innan du skapar ny tråd

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara