AllTele tar över Boxer ADSL - Höjer priset med 75%!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av giplet:

Priset 309kr förutsätter att du har fast telefoni.

Det var väl det jag tänkte, för jag fick inte ihop det!
Tack.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

En liten uppdatering i tråden;

Jag har pratat med AllTele som avsäger sig från att bibehålla mitt gamla pris, däremot föreslår de själva att jag kan lämna dem direkt utan snack.
(Vadå behålla kunder?, nää)

Det är också den vägen det kommer att gå - avtalet bryts med omedelbar verkan och bindningstid/uppsägningstid förintas.

Blir att köra 4G/3G alt. låna från någon granne tills dess att fibern är på plats.

Case closed.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Alternativt tecknar du adsl med telia. De må vara dyrare än ditt gamla abonnemang men du slipper startavgifter och bindningstid. Bara den normala uppsägningstiden att bry sig om.

Jag tecknade med telia av den anledningen. De var kanske ett par 10or dyrare än tex BBB men nu kan jag säga upp det när som helst. Och jag väntar också på fiber

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

En liten uppdatering i tråden;

Jag har pratat med AllTele som avsäger sig från att bibehålla mitt gamla pris, däremot föreslår de själva att jag kan lämna dem direkt utan snack.
(Vadå behålla kunder?, nää)

Det är också den vägen det kommer att gå - avtalet bryts med omedelbar verkan och bindningstid/uppsägningstid förintas.

Blir att köra 4G/3G alt. låna från någon granne tills dess att fibern är på plats.

Case closed.

Har du pratat med konsumentvägledaren i din kommun? Har de tagit över alla Boxers avtal, vilket de ju uppenbarligen har gjort enligt sin tidigare kommunikation så ska det mycket till om de ska kunna komma ur det. Jag skulle till och med kunna se att de blir skyldiga att betala mellanskillnaden till en annan leverantörs pris om de verkligen inte vill leverera till villkoren enligt ditt avtal.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du pratat med konsumentvägledaren i din kommun? Har de tagit över alla Boxers avtal, vilket de ju uppenbarligen har gjort enligt sin tidigare kommunikation så ska det mycket till om de ska kunna komma ur det. Jag skulle till och med kunna se att de blir skyldiga att betala mellanskillnaden till en annan leverantörs pris om de verkligen inte vill leverera till villkoren enligt ditt avtal.

Steg ett vore att läsa avtalet, det kan ju faktiskt stå något intressant i det... (därmed inte sagt att eventuella outs för företaget är giltiga, men steg ett är att se vad som faktiskt står)

Permalänk
Medlem

Kolla på http://www.universal.se/ de är hyfsat billiga på adsl.
ADSL trots allt bättre än ha 4G/3G med surftak.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Tack för varningen, då vet jag att ingen av mina vänner eller kunder någonsin kommer att teckna avtal hos AllTele.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!