Begränsad nätverksdata, vill göra Youtube...

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

1 timme 1080p film som är vettigt komprimerad tar ca 2GB. Så komprimera videon innan du laddar upp den. T ex med Handbrake.

Det är så lite alltså? Har ingen erfarenhet överhuvudtaget av att göra videos utan ville bara göra Youtube för att det verkar som en kul grej. Men 2GB per video verkar ju helt överkomligt. Så... Om jag har en kvot på 80GB nerladdning så innebär det att jag har 80GB uppladdning med? Korrekt? Och det är liksom separata kvoter? Så att om jag laddar upp en video på 2GB så kommer det inte ta något av nerladdningskvoten? Ursäkta okunnigheten men vill vara säker så att jag inte sitter utan internet vid slutet av månaden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gillion:

Det är så lite alltså? Har ingen erfarenhet överhuvudtaget av att göra videos utan ville bara göra Youtube för att det verkar som en kul grej. Men 2GB per video verkar ju helt överkomligt. Så... Om jag har en kvot på 80GB nerladdning så innebär det att jag har 80GB uppladdning med? Korrekt? Och det är liksom separata kvoter? Så att om jag laddar upp en video på 2GB så kommer det inte ta något av nerladdningskvoten? Ursäkta okunnigheten men vill vara säker så att jag inte sitter utan internet vid slutet av månaden.

Kvoten är den totala mängden data, både upp och ner.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kvoten är den totala mängden data, både upp och ner.

Nej jag har 80GB nerladdning, det är jag säker på. Det kan jag se på "Mitt Tele2". Dock ser jag inget om uppladdning så får väl anta att det är detsamma eller att jag har obegränsat då.

Permalänk
Medlem

Vad säger Tele2 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

TS ska ladda upp gaming videor och folk föreslår ADSL.... jomensåatt jag har då aldrig sett en ADSL anslutning med något annat än 1mbps upload. Lycka till att ladda upp videor med den anslutningen, lär väl bara ta någon vecka.

VDSL har lite bättre hastighet men är extremt begränsat vad gäller utbyggnaden.

Men det gör väl inget att det tar hela natten om alternativet är att inte kunna surfa alls pga att kvoten är uppnåd!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob