Permalänk
Medlem

Temp @ Grafikkort (Folding)

Den information jag har lyckats hitta från andra forum har varit 65-70°C vid långvarig belastning.

Tänkte höra med er som foldar vilken temperatur föredrar ni?

Ange gärna:
* Märke
* Temperatur
* Typ av kylning luft/vatten

Permalänk
Medlem

Kör med MSI Afterbruner, och det ser ut som att standardtemp kurvan som jag kör med ökar 1% fläkthastighet/grad.

* Powercolor HD 7970
* GPU 0 56°C, GPU 1 63°C, står just nu i vardagsrummet i ett specialchassi /ramverk för extra bra ventilation
* Luft, blåa modellen, 2 fläktar

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Märke: GeForce GTX 780 (MSI)
Temperatur: 71°C
Typ av kylning: Luft, STD kylare, Twin Frozr. (I chassie med sidoplåt borttagen.)

Märke: GeForce GTX 780Ti (MSI)
Temperatur: 56°C
Typ av kylning: Vattenkyld, Accelero Hybrid II 120. (I Fractal Design R4 med 4 st. 14cm chassiefläktar.)

Permalänk
Medlem

Märke: EVGA GeForce GTX 680 Classified - Hydro Copper
Temperatur: Håller sig kring 45-48°C
Typ av kylning: Custom vattenkylningsloop.

Se till att ni har gott luftflöde kring kortet, eller har ett bra block som täcker alla varma komponenter.
Mitt GTX 780 gick en plågsam död till mötes, då spänningsregulatorerna överhettades under lång tid.
-Det var brännmärken rakt igenom kortet!

Permalänk
Medlem

Märke: EVGA GTX 780 SC ACX (SLI)
Temperatur: 60-65c ACX@1188mhz (3770k med D14 i ett Define R4 med 6st Nocuta fläktar, aggressiv fläkt kurva i Presision X).
Temperatur: 43-45c@1188mhz (Custom loop, D5 med 360x60mm rad push +280x60mm rad i push/pull i ett 750D)
Temperatur: 65c 4930K@4.2 (9 core i FAH med 93% load)

Då man har fastnat i spelträsket igen så foldar jag endast på HTPC:n, men till helgen startar vi årets älgjakt så man vet aldrig.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q