Permalänk
Medlem

Net_graph Var: ?

Hejsan nån mer än mig som har problem med att Var: fladdrar mellan 0.9-9 ?? Vad innebär Var:?
Den som har net_graph 1 och kollar brevid fps: så brukar dom flestas Var: ligga på mellan typ 0.8-2-4 .....

Nån som kan komma med tips om vad som kan vara felet när den fladdrar så mycket

Permalänk
Medlem

kollade fort. 0.000 låg min på online.
vene vad det är för något. känner du att det påverkar ditt lir lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

kollade fort. 0.000 låg min på online.
vene vad det är för något. känner du att det påverkar ditt lir lr?

Kikar du på rätt... finns 2 st Var: Först är det fps 120 Var: o sen ping: 25ms typ... inte där nere där tic o sånt står..

Ja det känns som det påverkar mitt spel.. för den flyger upp till 7-9ms när jag möter motstånd,, små laggar

Permalänk
Medlem
Citat:

The "var" shows the standard deviation of the server's frametime (where server fps = 1.0 / frametime) over the last 50 frames recorded by the server. If the server's framerate is below 20 fps, then this line will draw in yellow. If the server's framerate is below 10 fps, then this line will draw in red

Från nån tråd på HLTV

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Hemskt lagg nu upp till 50 i var: =p.... men ser inget tecken på choke eller loss =p

Måste ju vara något med nätet eller nått... för det laggar apa för mig när jag möter fiender och Var: skjuter upp till över 5ms =s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Hemskt lagg nu upp till 50 i var: =p.... men ser inget tecken på choke eller loss =p

Måste ju vara något med nätet eller nått... för det laggar apa för mig när jag möter fiender och Var: skjuter upp till över 5ms =s

Det betyder inte att du laggar. Utan att servern du spelar på laggar, som jag skrev i det tidigare inlägget

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Det betyder inte att du laggar. Utan att servern du spelar på laggar, som jag skrev i det tidigare inlägget

Okej.... folk som lirar cs go får gärna komma in och berätta ifall dom brukar hamna på så här kassa servrar.... verkar ju bara vara jag som har sån otur.

Kan till exempel sitta och spela med kompisar och dom har inte lika "problem" som mig på samma servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Okej.... folk som lirar cs go får gärna komma in och berätta ifall dom brukar hamna på så här kassa servrar.... verkar ju bara vara jag som har sån otur.

Kan till exempel sitta och spela med kompisar och dom har inte lika "problem" som mig på samma servrar

Senaste månaden så har jag hamnat på 2 kassa servrar.

Båda gångerna så har jag haft 1-5 ping när jag kommer in på servern och sen helt plötsligt så går pingen upp med ca 100 för mig och 4-6 andra i matchen..
men 3-5stycken sitter fortfarande på samma ping som innan.
sen efter någon minut så går den ner för alla igen (precis samtidigt) och sen håller den på så ca var 3:e minut, jobbigast är dock att den ibland går upp med ca 600 (så att jag får ca 605 ping, och att folk som har 40 egentligen får 640 osv)
Har vunnit båda matcherna men det är inte ens lite roligt att spela med 600ping för man sitter ju nöstan fast i marken..

förövrigt så kan man reporta servrar (dock glömmer jag det jämt..)
http://blog.counter-strike.net/index.php/2013/01/6511/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Från nån tråd på HLTV

Det är inte Var: som är nere vid tic och sv o sånt utan den som är uppe vid fps och pingen... så kan inte vara så att det är fel på servern, utan snarare något fel på cs eller min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Senaste månaden så har jag hamnat på 2 kassa servrar.

Båda gångerna så har jag haft 1-5 ping när jag kommer in på servern och sen helt plötsligt så går pingen upp med ca 100 för mig och 4-6 andra i matchen..
men 3-5stycken sitter fortfarande på samma ping som innan.
sen efter någon minut så går den ner för alla igen (precis samtidigt) och sen håller den på så ca var 3:e minut, jobbigast är dock att den ibland går upp med ca 600 (så att jag får ca 605 ping, och att folk som har 40 egentligen får 640 osv)
Har vunnit båda matcherna men det är inte ens lite roligt att spela med 600ping för man sitter ju nöstan fast i marken..

förövrigt så kan man reporta servrar (dock glömmer jag det jämt..)
http://blog.counter-strike.net/index.php/2013/01/6511/

Ingen annan som upplevt problemet med att Var: ökar när ni möter fiender allt från 0.9-50+. Vilket gör det omöjligt att spela.
Om ni råkat ut för det, hur löste ni det då?