Permalänk
Medlem

Hive Desk Build - Bygg logg

This is custom computer desk build inspiered by a Ferrari concept car. It's a extreme watercooled pc build in a super slim desk. It's my second custom build and my first scratch build. I would not been able to do this build without help from sponsors, so thank you very much Ek Waterblocks for the watercooling system, Asus for sponcering with Asus ROG Hardware and CPU.

Youtube video:
Part 1:

Computer parts:

For detailed info on the different parts used visit: www.Asus.com and www.EKWB.com

Motherboard: Asus ROG Rampage V Extreme
Computer Case: Scratch built computer desk of own design.
Cpu: Haswell-E 8 core 5960x
Ram: 8x4GB Corsair Dominator Platinum DDR4 2800MHz (with the Dominator Platinum Kit).
Graphics card: 2x Asus STRIX-GTX780-OC-6GD5
Psu: Corsair AX1200i
Gaming Panel: Asus ROG front Base
Fans: 9x 120mm Noctua NF-F12 iPPC-2000PWM
Storage: 1x Samsung XP941 M.2 and 2x Samsung 840 Pro SSD
5x HDD (can currently only fit more SSD's but 5x 3.5" size HDD's is max due to hight restrictions)

Watercooling:
Many thanks to EK Water Blocks for sponsoring the water-cooling for this build. You can find all the EK parts I’m using in the list below:
For more detail + many other water cooling products visit www.EKWB.com

Hive Desk Build - Bygg logg

Permalänk
Medlem

Kolla in den här videon (del 1 i bygget):

http://youtu.be/68E7qWcOUfc

Permalänk

Otroligt jäkla ballt!
Men.. musiken till videon, vilket stolpskott ^.^

Annars otroligt ball ide och koncept!

Visa signatur

| CM Storm Scout II | MSI Z77A - G45 Gaming | Intel i5 - 3570K @4.2Ghz | Gigabyte GTX 670 OC Windforce 3X | Corsair Vengance 16GB 1600 Mhz | Adata 128GB SSD | Seagate Barracuda 1TB HDD | Corsair H100i | be quiet Pure Power L7 730W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

looking forward to see this build!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

It looks really awesome! Good luck with the build!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

This could get really awesome. Go for it!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow.
Seriöst bygge detta verkar bli.
Kommer följas!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Wow! Otroligt grymt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Nice! följer!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vackert designmässigt! Lycka till med bygget.

Permalänk
Avstängd

Fyfan va snyggt. Ett av de snyggaste byggena jag sett någonsin. Skulle varit fler bilder. Man blev besviken på för få bilder.

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Fyfan va snyggt. Ett av de snyggaste byggena jag sett någonsin. Skulle varit fler bilder. Man blev besviken på för få bilder.

antar att du inte ser att det är animerade bilder?

Grymt fin design och hoppas du får till det lika bra eller bättre i verkligheten!

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla grymt! Jag såg inte först att bilderna var animerade måste ju tagit hur lång tid som helt att bara göra filmklippet??

Väntar med spänning på att få se mer av detta!!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

ser grymt ut ska bli kul och se hur det blir på riktigt!

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Proffsmoddare

Nice work on the video presentation. I will keep an eye on this project

Kind regards,
Justin

Permalänk
Medlem

Herre jävlar vad snyggt. Önskar man hade pengar och talang till att göra någon som detta

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket
La upp lite fler bilder från början av bygget...

(mer kommer)

Permalänk
Medlem

Du är en jävel på att bocka plåt jobbar du på bmw eller?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert!

Visa signatur

Ingenting är omöjligt

Permalänk
Medlem

RIKTIGT SNYGGT!!
blir ett riktigt one of a kind objekt detdär

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snikki123:

antar att du inte ser att det är animerade bilder?

Grymt fin design och hoppas du får till det lika bra eller bättre i verkligheten!

Skrivet av Tuttfia:

Riktigt jävla grymt! Jag såg inte först att bilderna var animerade måste ju tagit hur lång tid som helt att bara göra filmklippet??

Väntar med spänning på att få se mer av detta!!

Inte animerade, Rendererade.

Skrivet av rakior:

Och på den punkten, förbannat bra rendererat! Viken motor använder du, TS?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt och inspirerande. Väldigt snyggt hantverk även utanför ritbordet
Väntar på fler bilder!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Tack igen

Nej jag jobbar inte på BMW och det är första gången jag bockar plåt sedan metall slöjden för hundra år sedan. Aluminium dock rätt mjukt och enkelt att jobba med.

Skrivet av Pan.Pan:

Inte animerade, Rendererade.
Och på den punkten, förbannat bra rendererat! Viken motor använder du, TS?

Renderade eller animerade spelar ingen roll jag förstod vad som menades.

Som svar på frågan så är stillbilderna renderade med Mental Ray för bättre resultat, och flygsevenserna I videon använde jag iray för det går fortare att rendera med cuda kraft.

Jag är rätt novis när det gäller 3D animationer/rendering. Största anledningen att jag gjorde modellen var för att designa/planera bygget. När jag var klar passade jag på att snygga till dem lite och använda dem som en presentation.

Mer bilder kommer.

/Kram Rakior.

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket coolt bygge !

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Cooling Stuff

följer och beundrar!!!

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk

Vet inte hur jag följer så kommenterar som bokmärke

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Vilket Bygge.

Det var nog den vackraste "COMPUTER" jag sett!!
Längtar att se det slutgiltiga resultatet.

Permalänk
Medlem

Mycket stilrent skrivbord!

Permalänk

Detta är bland det sjukaste jag sett... herregud vilken kreativitet och talang! Smakfullt och genialt på alla nivåer!