Hyr server till din klan billigt!

Permalänk

Hyr server till din klan billigt!

Tjena!
Jag ska börja sälja spelservrar och kommunikations servrar såsom Teamspeak, ventrilo osv.

Skulle ni vara intresserade av att hyra stabila och användarvänliga servrar till ett lågt pris?

Servrarna jag kommer erbjuda kommer vara av hög kvalité, låg ping, hög fps och det kommer vara 128 tick till t.ex CS:GO.

Var vänlig och använd följande formulär för att visa om du är intresserad eller inte:

Citat:

Är du intresserad?: (Ja/Nej/Kanske)
Är du intresserad av kommunikationsserver?: (Ja/Nej)
Vilket/Vilka spel är du intresserad att hyra en server till och hur många slots?: (Namn på spel/inget)

Jag kommer börja göra detta som en hobby och eventuellt satsa stort på det om det går bra och efterfrågan är stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du intresserad?: Kanske
Är du intresserad av kommunikationsserver?: Nej
Vilket/Vilka spel är du intresserad att hyra en server till?: CS:GO

men det beror ju på vad det sitter för Hårdvara i servrarna samt vilken hastighet det finns på Internet. Tycker det är lite vag INFO för att kunna svara bra på dessa frågor egentligen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Är du intresserad?: Kanske
Är du intresserad av kommunikationsserver?: Nej
Vilket/Vilka spel är du intresserad att hyra en server till?: CS:GO

men det beror ju på vad det sitter för Hårdvara i servrarna samt vilken hastighet det finns på Internet. Tycker det är lite vag INFO för att kunna svara bra på dessa frågor egentligen.

Har inte bestämt vilken hårdvara jag på servern än. Men det kommer vara 128 tick servrar, hög fps och låg ping.
Roligt att du är intresserad. Vad skulle du kunna tänka dig betala per slot?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Tjena!
Jag ska börja sälja spelservrar och kommunikations servrar såsom Teamspeak, ventrilo osv.

Skulle ni vara intresserade av att hyra stabila och användarvänliga servrar till ett lågt pris?

Var vänlig och använd följande formulär för att visa om du är intresserad eller inte:

Jag kommer börja göra detta som en hobby och eventuellt satsa stort på det om det går bra och efterfrågan är stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara bra och skriva vad för uppkoppling du har, vad för servrar du har/tänkt köra med, finns det backup osv osv.
Ju mer info du ger i början desto fler kan bli intresserade

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Tjena!
Jag ska börja sälja spelservrar och kommunikations servrar såsom Teamspeak, ventrilo osv.

Skulle ni vara intresserade av att hyra stabila och användarvänliga servrar till ett lågt pris?

Servrarna jag kommer erbjuda kommer vara av hög kvalité, låg ping, hög fps och det kommer vara 128 tick till t.ex CS:GO.

Var vänlig och använd följande formulär för att visa om du är intresserad eller inte:

Jag kommer börja göra detta som en hobby och eventuellt satsa stort på det om det går bra och efterfrågan är stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör om. Går inte att rösta än om man vill skriva sitt svar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cartman2425:

Har inte bestämt vilken hårdvara jag på servern än. Men det kommer vara 128 tick servrar, hög fps och låg ping.
Roligt att du är intresserad. Vad skulle du kunna tänka dig betala per slot?

Skickades från m.sweclockers.com

Har jag ingen INFO om hårdvara samt internet så kan jag inte heller veta vad jag vill betala för tjänsten, då det blir som att köpa grisen i säcken!

vilken hårdvara du ska använda dig av borde du har klart redan innan frågan ens ställs, så att foket vet vad dom eventuellt vill köpa. Att det ska vara 128Tick hög FPS osv är en självklarthet om man vill hyra ut servrar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Är intresserad utav en 10slot - 12 slot csgo.
Pm offert på abbonemangsform.
Mvh

Permalänk
Medlem

Vad för anslutning kommer servern ligga på? Vad för drifttid utlovas? Supporttider? Hårdvara? Vad för FPS utlovas? Vilket gränssnitt ges för administration? FastDL?

Permalänk
Medlem

Är du intresserad?: Kanske
Är du intresserad av kommunikationsserver?: Ja
Vilket/Vilka spel är du intresserad att hyra en server till och hur många slots?: Inget

Visa signatur

Desktop aka HOF: Haf922, GIGABYTE X58A-UD5, Intel i7-950(4.2GHz) med Corsair H100i, 6x2GB Corsair Dominator 1600MHz (1333Mhz), MSI Geforce GTX 970 TwinFrozr V, 80gb Corsair SSD, 1 TB WD:Black, Corsair HX650
Laptop: Macbook Air 2013

Permalänk
Medlem

Antar att det inte bara gäller CS även fast tråden ligger i CS forumet.(?)
Vi behöver ha mer information iallafall,jag skulle kunna tänka mig att hyra en minecraft server om det är billigt tex.. (Men då måste det även finnas något admin gränssnitt,och jag är inte säker på om dom är gratis(McMyAdmin tex))

edit: eller menar du 1.6, Source eller GO osv på vilket spel?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Eftersom du skapade den här tråden inatt känns det inte riktigt att du har koll på vad som krävs för att sätta upp och drifta diverse spelservrar. Men jag ska inte döma dig utefter den informationen.

För att svara på din fråga så hänvisar jag till de tidigare kommentarerna som gjorts i tråden.

Vilken plattform kommer köras? vad har du för tillgänglighet? Gränssnitt mot användarna?

Tyvärr är det väldigt vagt att säga "det kommer vara hög fps och låg ping"..

Permalänk
Medlem

Jag tänker sälja dig en bil för xkr, men du får inte veta vad den har för motor, vad den har för chassi, dess hastighet, och vad/vem den byggs utav samt dess skick. Kan du tänka dig att köpa den?

SVAR NEJ

Det blir bara rena spekulationer. Kom med specifikationer innan du börjar med massa annat. Kan du ens sätta ihop en fungerande server/bygga/köpa bra utrustning?
Det blir en väldigt löjlig och luddig tråd innan du ens börjar specificera dig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

ska du hosta den hemma på din privat lina ?

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Om du ska hosta på abonnemang för privatpersoner och samtidigt ta betalt för tjänsterna så bryter det troligtvis mot reglerna som 99% av ISPs har.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

§ 9 Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.