Fractal Design R4 - Montera SSD på bakplåten i efterhand

Permalänk
Medlem

Fractal Design R4 - Montera SSD på bakplåten i efterhand

Så jag glömde att montera min SSD på bakplåten innan allt annat var klart, finns det något sätt man kan montera den där utan att ta bort hela moderkortet igen?

Permalänk
Medlem

Silvertejp

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Silvertejp

Alltid ett alternativ, tänkt mer om det fanns någon typ av skruv som passade i ssdn med gummihuvuden som gick in i hålen på bakplåten eller nån annan snygg lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Alltid ett alternativ, tänkt mer om det fanns någon typ av skruv som passade i ssdn med gummihuvuden som gick in i hålen på bakplåten eller nån annan snygg lösning.

haha! Gjorde samma misstag själv, dock hade jag redan monterat den och märkte sedan att jag inte hade sladd med rakt huvud för att kunna ansluta... och som jag inte kunde köpa heller. Mitt tips är - SKIT FULLSTÄNDIGT i att montera den där eftersom den ska skruvas fast från insidan bakom moderkortet. Men tycker du det är kul att skruva så är det bara till att lossa på allt igen och dra dit den Se bara till att du har rätt kabel för att kunna ansluta den sen...

Personligen - du har ju typ 8 platser att sätta den på i HDD-facken.. tryck in den där bah så är saken biff!

Annars är det väl silvertejp som föregående talare Alt något spännband.. Ja egentligen kan du fästa dem hur som helst iom att de inte har några rörliga delar...

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Alltid ett alternativ, tänkt mer om det fanns någon typ av skruv som passade i ssdn med gummihuvuden som gick in i hålen på bakplåten eller nån annan snygg lösning.

Dubbelhäftande tejp skulle också funka och blir snyggare dock vet jag inte villken eller kardbore band.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Alltid ett alternativ, tänkt mer om det fanns någon typ av skruv som passade i ssdn med gummihuvuden som gick in i hålen på bakplåten eller nån annan snygg lösning.

Du tittar väl inte särskilt ofta på baksidan? Hur snyggt måste det vara? Jag ångrar att jag faktiskt använde skruvar för att montera min SSD. Nu blir det jättebökigt att byta ut SSDn och sätta i min laptop.
Sedan behöver du ju inte använda så här mycket tejp. En liten "ring" på baksidan så syns den inte ens.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag använde kardborretejp, hur smidigt som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

haha! Gjorde samma misstag själv, dock hade jag redan monterat den och märkte sedan att jag inte hade sladd med rakt huvud för att kunna ansluta... och som jag inte kunde köpa heller. Mitt tips är - SKIT FULLSTÄNDIGT i att montera den där eftersom den ska skruvas fast från insidan bakom moderkortet. Men tycker du det är kul att skruva så är det bara till att lossa på allt igen och dra dit den Se bara till att du har rätt kabel för att kunna ansluta den sen...

Personligen - du har ju typ 8 platser att sätta den på i HDD-facken.. tryck in den där bah så är saken biff!

Annars är det väl silvertejp som föregående talare Alt något spännband.. Ja egentligen kan du fästa dem hur som helst iom att de inte har några rörliga delar...

Grejen är att jag har 4 stycken 3.5 HDD också så känns onödigt att ha den extra buren, men kör väl på någon form av tejp dändå då, tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Grejen är att jag har 4 stycken 3.5 HDD också så känns onödigt att ha den extra buren, men kör väl på någon form av tejp dändå då, tack för svar

Ah.... Men som sagt, blir ju en del pill att ta bort processorkylare och grafikkort för sen skruva upp MB igen för att "bara" skruva fast en SSD på bakplåten.. Man kan ju tycka att de borde gjort det möjligt att dra till en SSD där bak både från fram och insida... Men, sån tur ska vi tydligen inte ha! Hoppas bygget i övrigt gick bra!

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.