Permalänk
Medlem

Jonsbo/Cooltek W2

Jag har nyligen bytt chassi från ett Lian Li PC-C60B till ett Jonsbo/Cooltek W2, och tänkte visa lite bilder för de som är intresserade av chassit.

Jag har hittills bara flyttat över alla gamla komponenter, men kommer att beställa lite nya grejer.

Lite information om W2: http://www.cooltek.de/en/powered-by-jonsbo/w2/131/w2

Datorspecifikation:

Chassi: Jonsbo/Cooltek W2
PSU: Corsair AX760
CPU: i7 2600k + NH-C14
GPU: Geforce GTX570 + Accelero Xtreme Plus II
Moderkort: ASUS P8P67-PRO
RAM: 8 GB
Lagring: Intel 330 120 GB + Cruical M500 480 GB
Kylning: 2x 140mm inblås + 1x 120 mm utblås (med 5V genom inbyggd fläktkontroller)

To do:

[] Byt CPU-kylare: Noctua NH-C14 till Noctua NH-D14 SE2011. Jag har redan korrekt sockelfäst monterad för den gamla kylaren, och SE2011-modellen har PWM-styrda fläktar.
[] Sätta fläktar i botten: Modda in de två medföljande 140mm fläktarna i de två 120 mm fläktplatserna i botten för insug.
[] Byta fläktar i fronten: Sätta in de två Noctua NF-P14 som sitter på befintliga kylaren.
[] Ljudisolera front- och sidopaneler: Med Bitumenmattor.
[] Fixa till kabeldragningen: Så att det ser lite städat ut.

Hör av er om ni vill ha fler bilder eller information om chassit.

Jag har problem med att lägga upp bilder, de står som "Färdig." men jag kan inte skriva bildtext eller beskrivning, och de sparas inte. Någon som vet vad som kan vara fel?

Jonsbo/Cooltek W2

Permalänk
Medlem

Jag har precis också köpt ett W2. Sjukt nöjd än sålänge. Dela gärna med dig av dina erfarenheter när du har bekantat dig mer med det.
Själv så köpte jag även ett kit med ljuddämpningsmattor ifrån cooltek, har dock inte montarat dom än.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Ta bilder först, gör galleri sen. 1/5 tillsvidare

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

det är ett så otroligt intressant chassi, snälla fler än 3 bilder kan du laddaupp

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

det är ett så otroligt intressant chassi, snälla fler än 3 bilder kan du laddaupp

Har som sagt problem med att ladda upp bilder. Har en del på lager men det går inte att lägga upp dom. Men det löser sig förhoppningsvis snart!

Permalänk

Tjena, Jonsbo/Cooltek W2 ser riktigt intresant ut, var köpte du det? Har kollat runt men kan inte hitta nått vättigt ställe att köpa den på.
Ser inte alls mycket om det på varken youtube eller internet, är det ett nytt chassi eller varför finns det ingenting om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlmizzGFX:

Tjena, Jonsbo/Cooltek W2 ser riktigt intresant ut, var köpte du det? Har kollat runt men kan inte hitta nått vättigt ställe att köpa den på.
Ser inte alls mycket om det på varken youtube eller internet, är det ett nytt chassi eller varför finns det ingenting om det?

Vad jag har förstått så är det ganska nytt. Det finns en äldre version W1 som har funnits ett tag.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Finns det någon filter för nätaggets insug? Har letat lite på nätet men ingen visar insidan av sidopanelerna ... lutar åt att det inte finns något extra där dvs filter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petri0:

Finns det någon filter för nätaggets insug? Har letat lite på nätet men ingen visar insidan av sidopanelerna ... lutar åt att det inte finns något extra där dvs filter.

Kollade på en review igår, han sa att det följer med när du köper chassit! Dock i tillbehörspåsen, inte fast på sidan, men det finns
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=mgEc6EfwO-c runt 2:50 visar han upp ett filter!

Mitt problem med det här chassit är att power och usb uttag sitter längst ner på andra sidan. Känns bökigt om man ska dit! Antar att det är ett chassi som kräver att man har det på skrivbordet? Ni som köpt det, vart har ni det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Kollade på en review igår, han sa att det följer med när du köper chassit! Dock i tillbehörspåsen, inte fast på sidan, men det finns
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=mgEc6EfwO-c runt 2:50 visar han upp ett filter!

...

Japp där ser man! Hittade även en manual http://www.cooltek.de/media/pdf/manual_w2.pdf och dessvärre ska filtret installeras mellan nätagget och sidoplåten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petri0:

Japp där ser man! Hittade även en manual http://www.cooltek.de/media/pdf/manual_w2.pdf och dessvärre ska filtret installeras mellan nätagget och sidoplåten!

Filtret fästs med magneter på nätagget.

Skrivet av Chippen2188:

Kollade på en review igår, han sa att det följer med när du köper chassit! Dock i tillbehörspåsen, inte fast på sidan, men det finns
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=mgEc6EfwO-c runt 2:50 visar han upp ett filter!

Mitt problem med det här chassit är att power och usb uttag sitter längst ner på andra sidan. Känns bökigt om man ska dit! Antar att det är ett chassi som kräver att man har det på skrivbordet? Ni som köpt det, vart har ni det?

Jag har chassit liggandes på sidan så att nätagget och startknapp osv pekar uppåt (pga att jag har den i TV-bänken).

Permalänk

Hur var det att bygga i chassit? Något som var mindre positivt?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Har du bytt till Noctua d14? Fick den plats i så fall?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Har du bytt till Noctua d14? Fick den plats i så fall?

Ja, jag bytte till den och den fick plats utan problem. Dock oklart om högre kylare får plats.

Permalänk
Medlem

Hur gick det att montera 140mm-fläktar i botten? Ser det ut att vara plats att modda in en 280mm-radiator med ett atx-kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigilius:

Hur gick det att montera 140mm-fläktar i botten? Ser det ut att vara plats att modda in en 280mm-radiator med ett atx-kort?

Det gick bra att montera 2x 140 mm fläktar i botten, men eftersom att hålen är gjorda för 120 mm så fick tejpade jag fast fläktarna med silvertejp, funkade bra. Vet inte varför de inte möjliggjorde stöd för 140 mm fläktar från början.

Angående 280mm radiator så vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

@muffen:

Jag är mycket intresserad av detta chassi men varf får man tag på det? Jag tänkte flytta min maskin jag också, jag har en 2500k @4,4Ghz och en nhd-14 så ganska likt din config. Vad får du för temperaturer?

Tacksam för svar!

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrim:

@muffen:

Jag är mycket intresserad av detta chassi men varf får man tag på det? Jag tänkte flytta min maskin jag också, jag har en 2500k @4,4Ghz och en nhd-14 så ganska likt din config. Vad får du för temperaturer?

Tacksam för svar!

/Fredrik

Hej,

Jag köpte det av proshop. Modellen kallas Cooltek W2 i Europa. Jag har för tillfället datorn i ett annat chassi så har inga aktuella siffror, men temperaturerna var helt okej. Jag tejpade fast två extra 140 mm fläktar i botten som insug, alltså totalt 4x 140 mm in och 1x 120 mm ut.