Datorn vaknar ur strömsparläge automatiskt!

Permalänk

Datorn vaknar ur strömsparläge automatiskt!

Hejsan! Datorn står för tillfället hos min pappa när den egentligen bor hos min mamma då jag studerar men jag upplever ett problem och nu vänder jag mig till Sweclockers kloka användare för hjälp på mitt problem!

Problem: Jag lägger datorn i strömsparläge under t.ex. natten och plötsligt hoppar den ur SS-läge som att någon hade tryckt på tangentbord/mus. Enda skillnaden mot när den står hemma hos mamma där jag gör samma sak är att nu kör jag med en ethernet sladd istället för WiFi.

Hjälp önskas! Tack!

Visa signatur

System: FX 8320 | ASUS M5A97 R2.0 | 8GB Vengence | Gigabyte GTX 760 | HDD: 1 TB | Fractal Design Arc Midi R2 | Corsair 500W | Logitech G300 | Logitech G105 | Siberia V2 | Windows 7 Ultimate 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicDada:

Hejsan! Datorn står för tillfället hos min pappa när den egentligen bor hos min mamma då jag studerar men jag upplever ett problem och nu vänder jag mig till Sweclockers kloka användare för hjälp på mitt problem!

Problem: Jag lägger datorn i strömsparläge under t.ex. natten och plötsligt hoppar den ur SS-läge som att någon hade tryckt på tangentbord/mus. Enda skillnaden mot när den står hemma hos mamma där jag gör samma sak är att nu kör jag med en ethernet sladd istället för WiFi.

Hjälp önskas! Tack!

Finns troligtvis en wake on lan inställning i bios som du kan stänga av för att den ska sluta.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Hur ändrar jag detta på mitt ASUS moderkort?

Visa signatur