Microsoft avtäcker nya finesser i Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Fast det gjorde du inte, det du gjorde var att tycka att det är klokare att titta på vilket lag de flesta tycker är bäst, istället för att titta på hur det ligger till i tabellen.

Fast med tabellen så kanske du syftar på sålda kopior men själv skulle jag titta på tabellen som vissar egenskaperna för de olika OS:en och jämföra dessa, istället för att bry mig om vad den stora ignoranta massan av människor tycker. (Det där sista var en klar ad hominem från min sida, OBS, ad hominems är inte alltid en fallacy )

Bygger man ett OS för en tilltänkt förståsigpåare-elit är det kanske inte så lyckat då att lansera det som något som passar "de ignoranta massorna"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Precis som med Winfows 8 är målet att det ska strula så lite som möjligt med sånt. Precis när det släpps kam det vara lite bekymmer med vissa program och drivrutiner men efter ett tag ska i princip allt fungera utan problem.

Nja, kommer nog vara en hel del tillverkare som inte uppdaterar drivrutiner för hårdvara som inte säljs längre. så brukar det tyvärr vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bygger man ett OS för en tilltänkt förståsigpåare-elit är det kanske inte så lyckat då att lansera det som något som passar "de ignoranta massorna"

Jepp. Du har förstått exakt var problemet ligger. Microsoft gjorde fel genom att överskatta de ignoranta massorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Jepp. Du har förstått exakt var problemet ligger. Microsoft gjorde fel genom att överskatta de ignoranta massorna.

Eller så är det helt enkelt så att den fräsiga framtidsvisionen de hade gjorde magplask när den lanserades på bred front.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Eller så är det helt enkelt så att den fräsiga framtidsvisionen de hade gjorde magplask när den lanserades på bred front.

Lite det ja. Windows 8 var inte alls bra lanserat och borde inte ha släppts. Dock blev 8.1 helt jäkla bra, nu får folk windows 8.1 fast med startkärmen tillbaka till mindre storlek och helt plötsligt är alla med. Tycker att det är konstigt att folk struntar i hur mycket bättre Windows 8.1 är jämfört med windows 7 bara för att de stör sig på en sak man ser kanske en gång per dag. Men ja, vi kom ju fram till problemet, okunnighet, inte många som är med på allt som är mycket bättre i senaste utgåvan.

Men win10 är mycket mer än bara den lilla startskärmen så drf ser jag framemot den officiella releasen, vad jag sett av de olika previews har jag gillat iaf även om det finns saker som fortfarande går att fixa och det verkar som att microsoft lyssnar nu... man kan bara hoppas.