Permalänk
Medlem

Grunderna i CS GO

Tänkte börja spela CS GO nu på fredag. Jag har spelat CS 1.6 länge och vet hur det funkar med vapen i den. Men det verkar inte funka samma i CS GO. JAg har följande frågor:

1. Köper du vapen via ett GUI och inte snabbknappar som i CS 1.6? Du måste alltså använda musen när du köper.
2. Byter du vapen via ett GUI och inte snabbknappar, tex 1,2,3 (där 1 är main vapnet, 2 pistol, 3 kniv)
3. Det står att det går att ha flera vapen och att du kan byta till dig vapen. Menar de att det tex går att ha 1 Colt och 1 awp och byta mellan? Det går inte i CS 1.6 om du inte slänger vapnet och plockar upp ett annat.

Beskriv gärna enkelt och grundligt då jag endast sett filmer på tuben, på proffsen

Permalänk
Medlem

1. Du kan köpa via knappar, Jag t.ex köper via numpaden, B>4>2 t.ex är AK/M4.
2. Samma sak som i CS du kan byta på 1,2,3
3. Nej du kan inte ha en Colt och en AWP på dig samtidigt. Det dem menar är att du har en inventory med vapen där det finns olika att välja ifrån t.ex M4A1-s(Colt med silencer) den har mindre skott, 20+40 och skjuter snabbare, sen finns det M4A4 mer skott 30+90 men skjuter inte lika snabbt. Sen finns det lite olika pistoler att välja mellan. T.ex så som CT så kan du välja att antingen börja med en USP-S eller en p2000.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielv:

Tänkte börja spela CS GO nu på fredag. Jag har spelat CS 1.6 länge och vet hur det funkar med vapen i den. Men det verkar inte funka samma i CS GO. JAg har följande frågor:

1. Köper du vapen via ett GUI och inte snabbknappar som i CS 1.6? Du måste alltså använda musen när du köper.
2. Byter du vapen via ett GUI och inte snabbknappar, tex 1,2,3 (där 1 är main vapnet, 2 pistol, 3 kniv)
3. Det står att det går att ha flera vapen och att du kan byta till dig vapen. Menar de att det tex går att ha 1 Colt och 1 awp och byta mellan? Det går inte i CS 1.6 om du inte slänger vapnet och plockar upp ett annat.

Beskriv gärna enkelt och grundligt då jag endast sett filmer på tuben, på proffsen

1. Du kan binda olika köp till snabbknappar.
2. 1,2,3 eller scrollen.
3. Nä, du har ett main vapen (colt, ak, awp), pistol, kniv, nades

Hoppas du förstår

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K @ 4,2 GHz l GPU: ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCUII l MOBO: ASUS Z97-A l CPU-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo l RAM: Corsair Vengeance LP ¤x4GB l PSU: EVGA 600W 80+ Bronze l Chassi: Corsair Carbide 200R

Permalänk
Medlem

I princip lika som som 1.6 men det finns en marknad där du kan köpa olika vapen tex awp med olika färger och mönster. När du spelar får du vapenlåder som du kan köpa nycklar till och få nya vapen. Om jag förstått detta rätt så sponsrar du prispengar till turneringar så fort du köper något . Du kan även få stat trak vapen som jag tycker är en rätt så skoj funktion som håller reda på hur många du dödat med just det vapnet.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Låter fantastiskt :).
Om jag fattat det rätt så är det ingen skillnad mot 1.6 om du nu inte bryr dig om stylade vapen med coola färger. Enda anledningen för egen del att köpa på marknaden skulle vara att sponsra tävlingar. Såg att en nyckel till skattkistan kostade ca 2 dollar. Inte hela världen.

Tror att ett av proffsen jag tittade på var inne i sin inventory och klickade runt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielv:

Tänkte börja spela CS GO nu på fredag. Jag har spelat CS 1.6 länge och vet hur det funkar med vapen i den. Men det verkar inte funka samma i CS GO. JAg har följande frågor:

1. Köper du vapen via ett GUI och inte snabbknappar som i CS 1.6? Du måste alltså använda musen när du köper.
2. Byter du vapen via ett GUI och inte snabbknappar, tex 1,2,3 (där 1 är main vapnet, 2 pistol, 3 kniv)
3. Det står att det går att ha flera vapen och att du kan byta till dig vapen. Menar de att det tex går att ha 1 Colt och 1 awp och byta mellan? Det går inte i CS 1.6 om du inte slänger vapnet och plockar upp ett annat.

Beskriv gärna enkelt och grundligt då jag endast sett filmer på tuben, på proffsen

1. Du kan göra som du själv vill. Själv så använder jag en blandning av båda då jag inte pallade lära om alla snabbknapparna igen

2. Nej, vapenbyte fungerar precis som på 1.6, 1-5 för att välja sen Q för att ta fram det senaste använda vapnet. Sålänge man inte bindat om knapparna förståss.

3. Precis som i 1.6 så är det endast rifle+pistol+granater som gäller. Det går självklart att plocka upp(om du inte har ett redan) eller byta mot annat vapen som ligger på marken.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4