Permalänk
Medlem

Hemmagjord KeyCap

Hej!

Jag läser Teknik, mer specifikt Design och Produktutveckling.

Ett utav ämnena är Design, där man helt enkelt får lära sig designa saker, och att framställa färdiga produkter.

Under dagens lektion kom läraren in med en 3d printer och vi fick skriva ut något litet.
Tänkte att jag skulle skriva ut en femkrona i plast eller något men kom på att jag kunde skriva ut en tangent, så jag laddade ner en färdig modell (hade ont om tid kvar, bara att skriva ut den här tog cirka 35 minuter)
Måtsatte den och la till en smiley (donger).

Gjord i svart ABS plast

Bara en kul grej

Hemmagjord KeyCap

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Snyggt, det som intresserar mig speciellt mycket är att plasten verkar vara väldigt tättrådad om man kan säga så. Jag har kikat på utskrivna modeller från makerbox och deras utskrifter har varit så gles i plasten att man nästan kan se igenom tjocka saker. Det är nästan som att plasten inte smälter ihop riktigt utan bara lägger sig på varandra lager på lager. Dom modellerna har även varit ganska skör.

Vad är det där utskrivet med för printer?

Ser ju mycket snyggt ut!

Permalänk
Inaktiv

( ͡° ͜ʖ ͡°) #LennyMasterRace

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Snyggt, det som intresserar mig speciellt mycket är att plasten verkar vara väldigt tättrådad om man kan säga så. Jag har kikat på utskrivna modeller från makerbox och deras utskrifter har varit så gles i plasten att man nästan kan se igenom tjocka saker. Det är nästan som att plasten inte smälter ihop riktigt utan bara lägger sig på varandra lager på lager. Dom modellerna har även varit ganska skör.

Vad är det där utskrivet med för printer?

Ser ju mycket snyggt ut!

Ingen aning, ska ta reda på det, har nästa lektion på Måndag.

Skrivet av anon177532:

ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

fet

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Snyggt, det som intresserar mig speciellt mycket är att plasten verkar vara väldigt tättrådad om man kan säga så. Jag har kikat på utskrivna modeller från makerbox och deras utskrifter har varit så gles i plasten att man nästan kan se igenom tjocka saker. Det är nästan som att plasten inte smälter ihop riktigt utan bara lägger sig på varandra lager på lager. Dom modellerna har även varit ganska skör.

Vad är det där utskrivet med för printer?

Ser ju mycket snyggt ut!

Kollade runt lite och hittade den jag använde
https://www.komplett.se/wanhao-duplicator-4s-3d-printer/83843...

Skrev ut med "noggrannhet" 0.1mm tror jag

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM