Spelar BF4 för första gången på ett år. Vilka loadouts är bra nuförtiden?

Permalänk

Spelar BF4 för första gången på ett år. Vilka loadouts är bra nuförtiden?

Minns att ACE 23 och SCAR-H var grymma "back in the days"

Permalänk
Medlem

Själv använder jag AUGen efter att ha använt AK5:an grymt mycket. Passar perfekt in på min spelstil o att motverka recoilen

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Själv använder jag AUGen efter att ha använt AK5:an grymt mycket. Passar perfekt in på min spelstil o att motverka recoilen

Cool. Vilka accesories är bra att dra på, aim-mässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Cool. Vilka accesories är bra att dra på, aim-mässigt?

Spelar roll roll vilken vapen.

På AUGen så drar jag på Heavy Barrel o Angled Grip då det redan har en hyffsat bra stabilitet, men annars brukar jag prioritera det.

Notera att jag är tveksam på om AUGen är det bästa vapnet. Jag använder det bara för jag trivs med det och att jag själv spelar bäst med den

Permalänk
Medlem

ACE 23 är det som gäller fortfarande om du är assault..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Minns att ACE 23 och SCAR-H var grymma "back in the days"

Brukar ha ACW-R med det där Holo eller Reflex sight. sedan flash granat och Pistol : Magnum med det där siktet (minns ej namnet).

Permalänk
Medlem

ACW-R med ljuddämpare är fint för engineer om du inte ska ha ihjäl folk på längre avstånd..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Det som har hänt är att alla automatvapen kräver ett extra skott för att döda jämfört med tidigare. Så om något hade jag sagt att SCAR-H försämrats mest eftersom att det går åt ett extra skott och med tanke på dess lilla magasin och låga eldhastighet, kan det ha en rätt stor påverkan i spelet.

Men annars är vapnen som var bra då, lika bra nu.

Edit: För att svara på din fråga mer specifikt. Välj ett vapen med >= 750 RPM. Dessa vapen är inte mycket svårare att träffa med än de med låg eldhastighet, men du kommer att droppa dina fiender avsevärt snabbare.

Permalänk

Ok, grymt att veta!
Tyckte det tog lite längre tid att döda folk nu

Permalänk
Avstängd

Ace 23 är lite väl bra.Den jämnar det mesta med marken.
Använder bara den när det verkligen behövs.
Roligare och spela med sämre vapen och ändå få kills.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Spela med de vapen och attachments du gillar. Svårare än så är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är LMGs nu? inte spelat BF4 riktigt på ett bra tag utan mer någon gång på fyllan och då har det varit rätt svårt att skapa sig en vettig uppfattning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kör med Cobra Red Dot som sikte, 7x zoom på bolt action snipers. Slänger på ljuddämpare när det är små banor, eller när jag känner mig som en ninja. Om jag var tvungen att välja ett vapen som är bäst så blir det ACE 23. tätt följt av M416. De är väldigt bra allround, bra rate of fire, lite rekyl och laddar om snabbt. Jag har även en liten förkärlek till L85A2 till assault pga dess extremt låga förstaskott-rekyl. Men rent objektivt så platsar den inte riktigt in på en topplista av assault rifles, även om jag gillar den skarpt.

Dessa vapen brukar jag spela med till de olika klasserna.

Assaualt
Ace 23, M416, AEK-971 och Scar-H
http://symthic.com/bf4-multi-comparison?w1=M416&w2=ACE_23&w3=...

Support
AWS, MG4 och M40B
http://symthic.com/bf4-multi-comparison?w1=AWS&w2=MG4&w3=M240...

Engineer - Carbines
AK5C och ACW-R
http://symthic.com/bf4-multi-comparison?w1=AK_5C&w2=ACW-R&w3=...

Recon:
SRR-61

Permalänk
Avstängd

Kör LMG., bara spray and pray.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Följdfråga: vilka av alla DLC-banorna tycker ni är bra?

Permalänk
Medlem

Mina favoriter från varje DLC:
- Guilin Peaks
- Caspian Border
- Operation Mortar
- Propaganda/Lumphini Garden
- Hangar 21

Permalänk
Skrivet av milo_:

Mina favoriter från varje DLC:
- Guilin Peaks
- Caspian Border
- Operation Mortar
- Propaganda/Lumphini Garden
- Hangar 21

Grymt! ska kolla in.

Btw: ingen annan som känner love inför Bulldogen? Känns helt imba-bra ju?

Permalänk

AEK är bäst nu, väldigt låg recoil. Fungerar bra i alla lägen och ska du skjuta på längre avstånd kan du bursta lite mer. Jag spelar med stubbygrip och laser samt kobra som sikte. Lite spread och bra i varje situation.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

AEK är bäst nu, väldigt låg recoil. Fungerar bra i alla lägen och ska du skjuta på längre avstånd kan du bursta lite mer. Jag spelar med stubbygrip och laser samt kobra som sikte. Lite spread och bra i varje situation.

Gillar den skarpt. Inte testat på längre avstånd men ska göra ett försök!

Permalänk

AEK om du kan hantera den. kan du inte hantera den så lär dig det för den är bäst! Annars har du ACE 23an, lätt att använda, slår aldrig fel. magnum för long range är ett måste! offensive perk för extra ammo. m67 granaten för att få alla kampare att röra på sina arslen!

enjoy top of scoreboard!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cowabunga:

Minns att ACE 23 och SCAR-H var grymma "back in the days"

Är väl högst personligt..? De vapen du nämner funkar väl lika bra då som nu

Lirar mest METRO.
Jag kör med ACE 52 CBQ med Kobra sikte. Grymt tryck i den.
Ibland blir det AEK971 med kobra.
Ibland QBS shotgun

Din fråga är som sagt högst individuell

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar SAR-21 och famas

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vill du vara bäst satsa på ACE 23 eller AEK, vill du ha otroligt kul, kör Famas! Aldrig har jag haft så roligt som med famas + stability attachments.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cowabunga:

Gillar den skarpt. Inte testat på längre avstånd men ska göra ett försök!

AEK är ganska kass precis som alla vapen dels med liten kaliber och med hög eldhastighet.
Nu snackar vi långa avstånd, inte på banor som METRO osv..
På banor som dragon pass vill man ha 7.62 kaliber som SCAR-H eller liknande, helst DMR

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Grymt! ska kolla in.

Btw: ingen annan som känner love inför Bulldogen? Känns helt imba-bra ju?

Personligen så är Bulldogen min favorit bland Assault-riffles.. sänker folk fort men kan vara lite småsävlig om man inte kan hantera recoil bra Annars så är MG4 lmg med potatogrip och ljuddämpare sjukt rolig och kanske "lite" OP på banor där det är mycket close quarters.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

870 mcs och c4!!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av makn:

AEK är ganska kass precis som alla vapen dels med liten kaliber och med hög eldhastighet.
Nu snackar vi långa avstånd, inte på banor som METRO osv..
På banor som dragon pass vill man ha 7.62 kaliber som SCAR-H eller liknande, helst DMR

AEK kass? Den går lika bra att använda på lång range som close/medium, gäller bara att lära sig kontrollera recoil. De som inte kan det brukar köra med angle grip. Jag gjorde också det i början, men kan nu efter x antal timmar spela med AEK med bara stubby. Det är som sagt invidiuellt, jag gillar ACE Conq också, men tycker att den sviker på långt avstånd då carbines inte har så lång range. Jag brukar ha en regel när jag spelar, få människor på en server innebär ofta närkamp(AEK) är servern full och många spelare så brukar jag köra med Scar-H och som attachments stubby/h barrel samt kobra sikte.

Jag vet att många gillar ACE 23, men själv tycker jag att den har sjuk spread. Jag missar mycket med den om jag inte kör t.ex stubby/h barrel combo. Det fungerar, men kräver för mycket koncentration när det gäller recoil.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

870 mcs och c4!!!!

jeep-stuff?

OnT: ACE23 med ljuddämpare kör jag. Alltid nice att inte synas på minimappen.
Sen Desert Eagle eller en Magnumpistol.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

jag föreslår att du kör med ett vapen som du gillar, oavsett om du gillar det för att det är bra eller för att det ser coolt ut. Om man jämför statistik på vapnen och väljer därefter har man missat poängen med spelet. Det ska ju va kul! Jag må vara ganska kass och jag använder sällan de "bästa" vapnen, men jag har haft riktigt kul sedan spelet släpptes 😄

Permalänk
Medlem

Såhär ser min loadout ut. Spelar som engineer med en förkärlek för att göra lite insatser för laget och jävlas med fjånarna som direkt sätter sig en helikopter eller tank och bara campar.

Flashbang är också roligt att använda. Sitter man på skype med en vän så kan man tajma flash+HE riktigt bra och resultaten är underbara

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90