Star Wars: Battlefront – ny trailer ute nu

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront – ny trailer ute nu

Spelhuset EA Games och den svenska spelstudion DICE lyfter på skynket och presenterar den första riktiga videon från det kommande storspelet Star Wars: Battlefront.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Så länge det inte är alpha/beta så blir det ett köp för mig.

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att det inte känns som battlefield med ett skin, då bli jag ledsen. Kommer köpa det ändå dock

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Skrämmande nära verkligheten rent grafiskt. Titan X minimum?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skrämmande nära verkligheten rent grafiskt. Titan X minimum?

Ja, Det körs ju inte på ett playstation i alla fall, trotts att playstationloggan är det första som visas.

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Hoppas bara att det inte känns som battlefield med ett skin, då bli jag ledsen. Kommer köpa det ändå dock

Många tyckte att Battlefront 1, när det släpptes, att det kändes som battlefield och ja, visst var det så!
Så varför inte : ]

Permalänk
Medlem

Hur länge har dice jobbat på detta? Kan de vara bf3 teamet som står bakom spelet?

Permalänk
SpelClockers

följande saker krävs för att det ska bli bra och för att jag ska köpa spelet

Inga vapen Unlocks (endast standrard blasters)
Fordom ska inte vara nerfade för att göra Inf strid lättare
en release utan enorma problem
inte allt för många kart packet som splittrar spelar basen

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

kommer bli en skinnad version av BF4 garanterat.. men unlocks och dlc and so on..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Ser grymt snyggt ut .. Trist att det är ett fps spel =(

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

Inget gameplay?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skrämmande nära verkligheten rent grafiskt. Titan X minimum?

Skrivet av sarex123:

Ja, Det körs ju inte på ett playstation i alla fall, trotts att playstationloggan är det första som visas.

Men det är ju dock en speltrailer vi ser. Dom ser ju alltid bättre ut än "in game" om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

En pojkdröm! Ser sjukt bra ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt bra ut!
Givet köp men jag är osäker på om Dice kommer att lyckas göra ett bra Star Wars spel...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Hoppas det här bli så awesome som det kan bli.

Jävla tjat om att folk inte gillar unlocks, för mig är det roligt att ha en morot att se fram emot när man kör. Jag tror de flesta som är griniga på unlocks bara vill ha någonting att skylla på för att dom blir ägda av folk. Lätt att skylla på att de har massa unlocks det egentligen funkar hur bra som helst med några av de första vapnen man har/låser upp i t ex BF4.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

väldigt mkt "gameplay" där alltså hehe... Men console first igen alltså så BF4 flashbacks med PC port inc då?

edit, hoppas på DX12 stöd!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser väldigt snyggt ut grafiskt sätt. Men tyvärr verkar det ha samma stora brist som 99,9% av alla andra spel har nu för tiden, dåliga ansiktsanimationer. Skulle älska om spelutvecklare började toksatsa på att få fram riktigt bra, eller ens OK, ansiktsanimationer istället för ren grafik som satsas på nu. Grafiken kan bli hur bra som helst, men så länge folk ser ut som robotar i ansiktet så kastas man direkt ut från den där verklighetskänslan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Släpps 19 November!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hyyyyype. Inget gameplay, men måste ju säga att det ser otroligt snyggt ut i frostbite-motorn ändå. Åh, vad hypad jag blev! Det får gärna likna Battlefield till känsla, bara det inte är ett reskin av BF4. Det kan bli riktigt kul om de gör det någorlunda rätt, alltså!

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Så fort man läser "in game engine footage" eller liknande så ska man vara skeptisk.

Permalänk
Entusiast

Dat grafik.
Texturer och ljussättning är väl "väldigt bra" men effekterna är nog några av de bästa jag sett!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sistergodiva:

Hoppas det här bli så awesome som det kan bli.

Jävla tjat om att folk inte gillar unlocks, för mig är det roligt att ha en morot att se fram emot när man kör. Jag tror de flesta som är griniga på unlocks bara vill ha någonting att skylla på för att dom blir ägda av folk. Lätt att skylla på att de har massa unlocks det egentligen funkar hur bra som helst med några av de första vapnen man har/låser upp i t ex BF4.

Håller med helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skrämmande nära verkligheten rent grafiskt. Titan X minimum?

Står dock längst nere på filmen att det är "in-engine" eller "game-engine" footage, så det kommer förmodligen inte se lika bra ut in-game.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Synd att det lär vara så jävla Battlefield-fierat med minst fem DLC-paket redan planerade, Premium, genvägspaket, och annat jävla kladd som inte hör hemma i något spel. Med andra ord ett P2W-spel som du måste köpa för 600kr.

Såg riktigt grymt ut, men DICE har i mina ögon inte gjort ett vettigt spel sen Mirror's Edge, så än är jag inte såld.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hittade stenen som byter storlek 1:28 till vänster. Achievement Unlocked.

Permalänk
Skrivet av sistergodiva:

Hoppas det här bli så awesome som det kan bli.

Jävla tjat om att folk inte gillar unlocks, för mig är det roligt att ha en morot att se fram emot när man kör. Jag tror de flesta som är griniga på unlocks bara vill ha någonting att skylla på för att dom blir ägda av folk. Lätt att skylla på att de har massa unlocks det egentligen funkar hur bra som helst med några av de första vapnen man har/låser upp i t ex BF4.

Battlepacks och xp-boosts gjorde inte upplevelsen bättre i BF4. Bara en massa skräp runt omkring som distraherar. Och det är lätt att de bara lägger till fler och fler saker som inte fungerar om det går att tjäna pengar på det.

Du kan väl inte hoppas på att de lägger till sånt här i Battlefront? https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

De verkar flörta med Rebal Assualt men jag är ändå rädd att det kommer vara för likt BF då jag inte tål BF...

Jag hoppas de gör en remake av TIE fighter.

Permalänk
Medlem

Äh playstation movie inte spelet mao helt ointressant hoppas dock att det blir bra dock tveksam till dice som leverantör men håller tummarna & EA fortsätter med deras konsollfjanterier & hype ge oss ett pc spel istället konsollerna var ju gamla innan dom släpptes tänker då på ps4 & x-box 1 hm AMD

Visa signatur

Arne Berg