Permalänk

Uppgradering av befintlig

Går i tankar att uppgradera min PC inför HTC-revive/occulus som är tänkt att användas för StarCitizen.

Detta har jag idag:
CPU Core i5 2500K @4.4GHz
GK PC PCIe HD7950 3GB PCS+
MK ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3 S.1155, Z68, ATX
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGE

Räcker det med en ny GPU, mer minne och en SSD? Eller är det bara att skrota allt och börja om på ny kula?

Permalänk
Medlem

nytt grafikkort om du vill spela dom nyaste spelen. vill du boota windows snabbt köp SSD. minnen köper man mer för skoj skull, tveksam att det är något spel som behöver mer än 8gb om du inte ska göra något i bakgrunden?

Permalänk

Om man tittar på de grafikkorten som finns idag. Duger de till att driva StarCitizen med occulus eller HTC revive. Eller måste man vänta in nått nytt som kommer höst/vinter?

Permalänk
Medlem

vilka krav på inställningar? sen att spå framtiden & hur optimerat spelet är svårt att veta idag....

Permalänk

Inställningarna skall vara såpass högt inställda så man blir helt "immersed" som verkar vara ett mode ord när det gäller occulus etc etc

Räcker det med ett gtx 970(och har de fixat det där "lilla" problemet med vram?) eller måste man upp till dubbla titan x?

Permalänk
Medlem

970 kommer alltid ha "buggen" är hårdvarufel inte mjukvaro.... minst ett 980 men ett titan kan vara bra svårt att bedöma, spelet måste ju bli klart... sen att någon gör en review med hårdvara så man ser någon sorts siffra

Permalänk

Så det bästa är kanske att vänta med GPU'n och fixa RAM och en SSD?

För det verkar inte vara nån jättevinst att uppgradera CPU'n som det ser ut just nu om man använder PC'n mest för spel?

Permalänk
Medlem

hittade detta => https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/22025/

ssd behöver du inte köpa, ram såg jag inget om så dina 8gb borde vara nog... bara spara till ett häftigt grafikkort

Permalänk

hmm, intressant att min dator från 2012 hänger med än....min plånbok tycker om det

Men en SSD för SC kommer det nog bli iaf, för laddningstiderna just nu......minst 2 minuter :/