Vattenkylde mitt Radeon 9700 non-Pro

Permalänk
Medlem

Vattenkylde mitt Radeon 9700 non-Pro

Vattenkylde mitt Radeon 9700 non-Pro, klicka här för mer info.

Permalänk
Medlem

Fint!
...och mycket bra bilder!

Permalänk
Medlem

Tack!
Tror att jag lyckats få ordning på digitalkameran, att ta närbilder är inte det lättaste men himla roligt när resultatet är omtyckt.

Permalänk
Medlem

340 kommer jag ju upp i hur lätt som helst med min passiva Zalman kylning på mitt Sapphire 9700 np..

Visa signatur

[size="1"]Asus A7N8X Deluxe |-| AMD 1700+ JIUHB 0308MPMW @ 2300 MHz @ 1,75 V |-| Volcano 9+ |-| 2*512mb Twinmos Winbond @ 200 fsb CL2 |-| Sapphire Radeon 9700 @ 310/310 |-| 2*120 gb Seagate S-ATA raid 0[/size]

Permalänk
Medlem

Finfint.
Klockningen verkar dock inte lika bra, själv kommer man upp i 380 relativt lätt med en 80A-HP...
Verkar vara ganska stor skillnad på hur korten klockar, tur att jag fått ett bra

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kul. Pillade själv på min vattenkylning igår. Det gjorde på sig rejält för min klockning. Har testat hela kvällen och har bara hittat stopp på minnena. Trodde nog de skulle klara lite bättre, men de duger ju. Smart med den där metalbiten på baksidan. Jag har själv funderat på något liknande, men var mer inne på något fjäderbelastat. Funderat något över minnena?

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Finfint.
Klockningen verkar dock inte lika bra, själv kommer man upp i 380 relativt lätt med en 80A-HP...
Verkar vara ganska stor skillnad på hur korten klockar, tur att jag fått ett bra

Jo, tack! Mitt Sapphire 9700 går i 370+ med en Zalman 80hpa medans det ATI 9700 Pro som jag har i nu (lånat) bara gör 350 stabilt med orginalflänsen...:(

Permalänk
Medlem

Mycket fint, perfekta bilder dessutom!
Sånt här vill vi se mer av!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goof
340 kommer jag ju upp i hur lätt som helst med min passiva Zalman kylning på mitt Sapphire 9700 np..

Jag har i ärlighetens namn inte pressat kortet så hårt ännu efter jag började vattenkyla det, vad jag vet är att med originalkylningen så ville inte GPUn över 345 MHz utan artefakter och låsningar om jag ökade på lite. Testade bara 350 MHz för att se om det gav något, tydligen så var det inga problem nu!
Minnena är jag däremot besvikna på och det är troligen inte så mycket att göra åt, 320 MHz utan artefakter får duga. Jag tvivlar på att kylning hjälper något men en spänningsmodifikation skulle nog förbättra läget (och kräva kylning kanske).
Att jobba hårt för den där sista procenten prestanda är inte riktigt min grej så jag lämnar nog förbättringarna där hän..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordic

Jag har i ärlighetens namn inte pressat kortet så hårt ännu efter jag började vattenkyla det, vad jag vet är att med originalkylningen så ville inte GPUn över 345 MHz utan artefakter och låsningar om jag ökade på lite. Testade bara 350 MHz för att se om det gav något, tydligen så var det inga problem nu!
Minnena är jag däremot besvikna på och det är troligen inte så mycket att göra åt, 320 MHz utan artefakter får duga. Jag tvivlar på att kylning hjälper något men en spänningsmodifikation skulle nog förbättra läget (och kräva kylning kanske).
Att jobba hårt för den där sista procenten prestanda är inte riktigt min grej så jag lämnar nog förbättringarna där hän..

Jag trodde aldrig jag skulle få upp det i de hastigheterna jag har kännt nu. Hängde den för första gången ikväll, men coren på 416Mhz. Med lite voltmoddar kommer det nog att kunna gå lite högre. Men håller väl med om att det hade varit kul om man kunde få upp minnena lite till. Vill testa att kyla dem på något sätt. Tror inte flänsar är tillräckligt. Av någon anledning får jag artefakter i CPU-testet av 3DMark. Någon som vet vad det beror på?

Mange

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Mina minnen verkar bara klara 310, de ger artefakter i väldigt sällsynta fall, men högre än 310 så kommer de som ett brev på posten