PSN-ID använts redan, men egentligen inte gör det!

Permalänk
Medlem

PSN-ID använts redan, men egentligen inte gör det!

Hej.

När jag skulle skapa ett nytt PSN-ID så gick allting helt bra med e-post, namn, stad och till sist PSN-ID namnet. Och jag tog ett ledigt namn som ingen använder.

Allt blev klart. Tills jag tryckte på nästa för att slutföra registreringen, den tänkte länge och sedan dök det upp om ett kommunikations fels meddelande. "jaha?" tänkte jag och började om allting. Och när jag väl har kommit fram till Online-ID igen så skrev jag in samma namn. men istället så säger den att den redan använts. Så jag tänkte om den som fick ett fel kanske registerades. Jag testade att logga in på den nya gick inte. Jag sökte på PSNprofiles.com där existerade inte min nya, så om den icke existerar hur fan kan den inte vara ledig då?

Någon som känner till sådant tekniskt konstigt problem?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vänta 24tim och försök sen igen. Går inte det så får du vell nog kontakta supporten om du inte vill byta till ett annat PSN ID/namn.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag testade nyss, namnet var ledigt nu. Men nu när jag tryckte på nästa och bekräfta så står det "Vänta..." och en snurrande laddnings grej. Det har pågått i 10 minuter nu eller mer för mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte säga så mycket mer än att vänta och se.
Skapar du kontot via konsolen eller via datorn?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.