Permalänk

Funderingar kring köp av dator

Hej

Jag har ett tag funderat på att köpa en ny dator och har äntligen tagit beslutet att.. Ja! det blir en ny dator.
Efter det har jag suttit och jämfört , sökt och klurat på vilken burk det blir. Jag kommer att bygga ihop datorn själv.

Först var jag inne på att köpa datorn från inet. Men hittade den här:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/221799-webhal...

Jag har tänkt att datorn får kosta runt 10-12k.

Är den prisvärd? Finns det något jag borde addera till kundvagnen? (kommer att lägga till 8ggb ram , hårddisk och vattenkylning till processorn)

Tack på förhand

Mvh

Permalänk
Medlem

Priset ser helt OK ut. Men om du ändå ska bygga själv, varför skräddarsyr du inte dit eget bygge och sprider ut köpet över fler butiker? Du kan nog både pressa priset lite, men framförallt få precis de delar du vill ha.

Cdon har 290x för 2.5k, och gtx970 för 3k.

Nätagget i webhallen's bygge går det att göra ett bättre val av.

Permalänk

Måste säga att den datorn du hittat verkar vara ett bra köp!

Jämför man med exempelvis Komplett så skulle denna kosta runt 13k?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

@kronwalled:

Det har du helt rätt i! Ska kolla in det alternativet och se vad jag kan spara på det!

Permalänk
Avstängd

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/datoridelar/dato...

Gå upp 500kr och köp paketet ovan innehåller bättre grafikkort,nyare chassi, överlag bättre nätaggregat och ett SLI-ready moderkort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|