Permalänk
Medlem

Får upp felmeddelanden

Tjena, Jag har ett problem med min dator och jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Första gången jag märkte av problemet var för några veckor sen då grafikdrivrutinerna crashade när jag satt och spela WoW. Dagen efter fick jag upp ett felmeddelande "VCORE 0,000" nånting, Sen crash på grafikdrivrutinerna ett tag senare. Men sen så slutat det crasha och fick inge fler meddelanden. Men igår fick jag ett meddelande då datorn sa "CPU TEMP : 91,5'c" när jag installerad C9. Stängde av datorn, lät den kylas av och sedan bytte jag kylpasta. Precis innan jag skrev det här så Fick jag meddelandet "Warning! : +3,3V voltage 0,000 V" och medans jag skrev det här så fick jag meddelandet "Warning! : +3,3V voltage 2,856V". Börjar bli orolig nu då jag inte vet vad som händer riktigt. Datorn har aldrig strulat innan, jag har byggt ihop den själv och hade även ESD-armband & var väldigt försiktig. Ska jag prova att göra en hel ominstallation också kanske? Är rätt sugen på att byta till Windows 7 igen.
Specs (@STOCK atm)
Windows 8.1 Enterprise 64-bit

CPU : AMD FX 8350

RAM : 2x HyperX @1600MHz (8GB)

MOBO : M5A99X EVO R2.0 (Socket 942)

Grafikkort : G1 gigabyte gtx 970

HDD: 931GB Western Digital
SSD: 120GB KINGSTON

PSU : Corsair CX750M

Tacksam för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Låter som att nätagget är på väg att ge sig, har du ett annat liggandes så prova det, hjälper det inte så kan det vara moderkortet.
Dock skulle jag chansa på nätagget för det är inte så pålitligt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Mm, hört att dom inte är så pålitliga men det är relativt nytt då mitt förra gick sönder.

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att att jag nyss började spela CS:GO utan Vsync och efter det börja den hålla på såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nywack:

Vill tillägga att att jag nyss började spela CS:GO utan Vsync och efter det börja den hålla på såhär.

Har du kört program under tiden du spelar för att hålla koll på temperaturerna på både cpu och grafikkort?
Jag kör med Msi Afterburner och det har så man kan ha en overlay så man ser temps, minne, belastning mm.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Har du kört program under tiden du spelar för att hålla koll på temperaturerna på både cpu och grafikkort?
Jag kör med Msi Afterburner och det har så man kan ha en overlay så man ser temps, minne, belastning mm.

Ja det har jag, processorn blir max 51c. Bror min påstod att mitt moderkort kan vara ESD skadat eftersom det händer saker med både processorn och grafikkortet förut osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nywack:

Ja det har jag, processorn blir max 51c. Bror min påstod att mitt moderkort kan vara ESD skadat eftersom det händer saker med både processorn och grafikkortet förut osv.

Ja det är ju svårt att veta utan att felsöka saker.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning