Permalänk
Medlem

Köpråd ny vettigare dator!

Hejsan!

Har suttit o kikat runt lite, har lagt fram en hyfsad dator tror jag?
Vill gärna ha lite kommentarer osv om jag ska ändra något samt vilken storlek på nätagg borde jag ha?

Rabatt
Grafikkort: 17% Drf valde jag denna bra mycket billigare vid köp av 2st.
Processor: 20% Drf valde jag k modell, vart billigare än vanlig.

Som sagt vad rekommenderar ni för nätagg till den här setupen?
Samt skulle behöva två stycken nya skärmar gärna med lite högra upplösning.

Mvh

Permalänk

Ett EVGA Supernova G2 på 750/850 W.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Ett EVGA Supernova G2 på 750/850 W.

Skulle även räcka för framtida behov ? Tänkte om man skulle lägga till vattenkylning osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av StarKzz:

Skulle även räcka för framtida behov ? Tänkte om man skulle lägga till vattenkylning osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror inte att vattenkylning drar speciellt mycket mer ström än ett luftkylt system, såvida du inte kör nån cutom-loop där du kyler hela systemet med flertalet pumpar

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Var är det där ens? Har aldrig sett det moderkortet eller den processorn för så låga priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Var är det där ens? Har aldrig sett det moderkortet eller den processorn för så låga priser?

Stolt kan jag säga att det här är från dustin! Alltid köpt alla mina grejer där ifrån och kan starkt rekommendera dem!

Samt rabatt just nu om du såg det
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Var är det där ens? Har aldrig sett det moderkortet eller den processorn för så låga priser?

Det är priser från Dustin utan moms, vilket jag hoppas TS har koll på.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Det är priser från Dustin utan moms, vilket jag hoppas TS har koll på.

Ajjemen, glömde att säga det. Därav pris men betydligt enklare o hitta i företags sidan sedan tryck visa inklusive moms så ser man i kundvagnen vad det kommer kosta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@StarKzz: För att underlätta i framtiden kan du länka din kundvagn genom kundvagn/spara kundvagn som favoritlista.

Sett till prestanda/krona hade jag valt 2st 290x kort, kommer kräva ett starkare nätaggregat men inte så värst farligt.

MSI kortet du kollat på är ett MSI GTX 970 Gaming 4G som MSI klockat ner rejält och monterat en avsevärt sämre kylare på. Kortet ifråga är till och med slöare än ett referenskort från Nvidia.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@StarKzz: För att underlätta i framtiden kan du länka din kundvagn genom kundvagn/spara kundvagn som favoritlista.

Sett till prestanda/krona hade jag valt 2st 290x kort, kommer kräva ett starkare nätaggregat men inte så värst farligt.

MSI kortet du kollat på är ett MSI GTX 970 Gaming 4G som MSI klockat ner rejält och monterat en avsevärt sämre kylare på. Kortet ifråga är till och med slöare än ett referenskort från Nvidia.

Låter som du har koll på läget, du skulle inte kunna rekommendera några andra än 290x vill gärna hålla mig till nvidia
alternativt några andra bra 970?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StarKzz:

Låter som du har koll på läget, du skulle inte kunna rekommendera några andra än 290x vill gärna hålla mig till nvidia
alternativt några andra bra 970?

Skickades från m.sweclockers.com

AMD är det mest prisvärda alternativet, du får förslagsvis 2st R9 290x för 5-7.000kr då pratar vi om kort som åker cirklar runt ett GTX 980.

EVGA GTX 970 4GB SSC är väl enda prisvärda kandidaten i GTX 970 serien.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: låter ju till viss del vettigt men man har ju hört att de är mycket problem med scaling och så vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StarKzz:

@Peppar2014: låter ju till viss del vettigt men man har ju hört att de är mycket problem med scaling och så vidare.

Löser sig genom en ominstallation utav mjukvaran.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Något tips på 290x då? Tänkt o köra vattenkylning så klocka är ju fullt möjligt!

Tänkte på detta: https://www.dustin.se/product/5010784896/matrix-r9290x-p-4gd5
Rabatt!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|