Permalänk
Proffsmoddare

Stiligt med den egna loggan på prylarna. Men jag skymtar ändå något annat i nätagget?
Tycker det faktiskt var rätt ballt med den råa ytan på kylaren.

Ska bli spännande att se hur allt passar ihop!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

@timpelay Jora så att eeee- agget har inte blivit dekorerat än

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Proffsmoddare

Grymt jobbat!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Update 14 - Sidopaneler - äntligen

Sponsorer

@C4B12 Tack! Kul med någon kommentar då och då, så man vet att faktiskt någon läser (tittar på bilderna) ;).

Då var det äntligen dags. Sidopanelerna som har bråkat med mig nått så in i. Jag börjar med att posta några bilder som ni hittar tidigare i loggen, för att ni ska hänga med.

Dels så tog jag upp ett nytt fönster i högra sidopanelen och dels förstorade jag det befintliga i den vänstra.

Först ett varv med sticksågen och därefter fila ner de sista millimeterna.

För att avsluta med sandpapper.

Allting är frid och fröjd - Ett av mina paradnummer tänker jag: Fönster av RIKTIGT GLAS. Snacka om känsla av exklusivitet. Springer till glasmästaren, det här blir bra. Inga konstigheter att beställa glas. Sen kommer första hindret - att borra hål i glaset (fästpunkter, glaset på utsidan) kostar 300kr hålet! Vilket jag inte hade räknat med, i runda slängar 3000-4000kr för hål. Mnja, känns inte riktigt värt det.
Jag tänker att det är väl bara limma, blir bra, jag kör på och beställer glas.

En vecka senare är glaset färdigt - Dags att montera. Funderar en stund, limmet kommer ju bli utsmetat och se för djävligt ut. Testar att sätta glaset på insidan istället - ser riktigt fint ut det med - lite mer sobert intryck och inte den aggressivitet jag letade efter men det kan "duga".
Problem igen - Måttet på glaset är för utsidan - skivan är för bred. Så jag ställer mig och börjar slipa ner glaset efter några timmar med slipsten så har jag fått ner måttet någon millimeter...
Vänder mig till @Laine och @MetallicAcid för råd. Till slut kommer Laine (Jazid) med tipset att såga bort lite av stommen på chassit så att penelen får plats. Utmärkt lösning tänker jag och börjar kapa.

Testmonterar med dubbelhäftande tejp - Kylaren tar emot. Tillbaka på ruta 1.
Andra panelen då - den högra. Den har jag fått fel mått på och är alldeles för liten. Jag bryter ihop lite smått men det löser sig och jag får en ny skiva.

Jag tänker nu att jag kan borra egna hål - men efter närmare fundering och med tanke på vad glaset kostade så lägger jag undan den idén.

Opererar axeln och blir sjukskriven en längre tid. men sen gör jag som jag brukar och bara kör. Fäster glaset utanpå med "fix" några små fästpunkter längst ut på kanten av glaset (under skivan mot sidopanelen), så det inte syns igenom rutan och sedan "fogar" jag runt glaset.

Dammigt och feta fingrar...

Andra sidan får ni se i slutbilderna - när jag monterat in panelerna på insidan.

På återseende!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Detta blir så sjukt bra!

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Trevligt! Är glaset mörktonat eller ser det bara så ut?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpolino:

Detta blir så sjukt bra!

Skrivet av MetallicAcid:

So nice!!
/J

Tack! känns riktigt bra nu må jag säga - snart klart - så mycket som är gjort som jag måste se till att ni får se på bild.

Skrivet av timpelay:

Trevligt! Är glaset mörktonat eller ser det bara så ut?

Mörktonat it is!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Helt fantastiskt snyggt! Det är en sorts industriell känsla över det hela, me like!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

@beyondthemind: Tack! Industrikänsla var en av känslorna jag ville förmedla!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Vart ju riktigt snyggt i slutändan.

Permalänk
Medlem

@August L: Tack! Jo men visst vart det bra till slut, nära ett sammanbrott där ett tag
Och du August. Grattis - du var post nummer 100 i den här byggloggen, det är nästan så du ska få ett pris, gillar du bananer? Kan ta med mig en till något event/mässa i framtiden, hoppas den ska smaka

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@August L: Tack! Jo men visst vart det bra till slut, nära ett sammanbrott där ett tag
Och du August. Grattis - du var post nummer 100 i den här byggloggen, det är nästan så du ska få ett pris, gillar du bananer? Kan ta med mig en till något event/mässa i framtiden, hoppas den ska smaka

Mat är alltid gott! Vi säger Birdie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grymt snyggt! Väldigt stilrent och känner verkligen den industriella looken! Att se allt arbete du lägger ned från början till slut ger mig inspiration till kommande projekt. Än en gång, riktigt fint! Bra jobbat! Both thumbs up!! 😃

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem

@kakaoburken: Kul att kunna inspirerar!

Galleriet är äntligen uppe!
http://www.sweclockers.com/galleri/13590-nizrs-w2ax

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Riktigt läckert

Permalänk
Medlem

@reckwel: härligt att höra, tack!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Kan du lägga upp någon bild på "fläktsidan" av grafikkortet?

Lite nyfiken på hur det ser ut.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

@phlopydisk: tjäna! Jo men det kan jag göra. Är bortrest nu men har jag inte lagt upp vid nyår så får du påminna mig igen

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Älskar bygget! Ska köpa mig samma chassi. Älskar din lösning på fönstret! Hur fäste du det? 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Noplaren: tror jag skrev hur jag gjorde?
Men i alla fall:
Satte några fästpunkter med "fix" precis i yttersta kanten, för att det inte skulle synas.
Därefter "fogade" jag med "glasfix" runt omkring glaset. Vart riktigt bra!

Du kommer inte ångra dig, riktigt fint chassi!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015