Råd om hårdvara till hemmabygge

Permalänk
Medlem

Råd om hårdvara till hemmabygge

Hej!
Är dags att köpa mig ett nytt datorsystem men var ett tag sedan jag var inne i matchen om hårdvara, kunskapen är inte fullt uppdaterad!

Jag har kastat ihop en inköpslista på inet.
Det är ungefär de här behoven jag har då jag vill ha ett kraftfullt system som fungerar i flertal år.

Det jag behöver hjälp med är om det finns bättre och helst billigare alternativ till delarna jag har valt. Chassit ligger mig varmt om hjärtat men om det finns andra med liknande design så är jag öppen för förslag.

Tack på förhand, jag är er evigt tacksamma!

Visa signatur

#Pony#2012

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam till valen du gjort. "Prioriterat" moderkort och minnen men ett dåligt nätaggregat. Jag undrar även om du verkligen vill ha ett så stort chassi, vanligtvis räcker ett ATX-chassi.
Här är vad jag tycker är bättre:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8030089/2015-05-28

Chassit är en nyare variant som är mindre än R2 XL. Blev billigare så en större SSD eller bättre skärm alternativt att man skär ner ännu mer och kör på ett 980.
Ytterligare ett alternativ är att köra crossfire med 2 290x men crossfire är ju som det är...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

@Cityguysims:
Hmm med den nya listan så går det faktiskt att klämma in ett 980 och ändå hålla budget.
Tack för hjälpen (y)

Visa signatur

#Pony#2012

Permalänk
Medlem

@Duckfat: Kul att jag kunde vara till hjälp Beställer du från flera olika butiker (kolla prisjakt till exempel) så kan du spara in ytterligare hundralappar eftersom Inet ofta har högre priser.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate