Permalänk
Medlem

2 skärmar

Hej! Köpte nyligen en ny skärm och tänkte testa att ha min gamla skärm inkopplad samtidigt. Min nuvarande skärm är inkopplad via en dvikabel från skärm till grafikkort. Min andra skärm har jag kopplat in med en hdmikabel från skärm till grafikkort. Skärmen dyker upp i skärminställningar men den vägrar att starta.

http://i.imgur.com/5ldkFou.jpg

Har testat ändra inställning på multiple display men den startar inte, vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Ska väl vara mer eller mindre plug n' play, har 3 skärmar som fungerar utmärkt. Primär skärm i mitten och de två andra på varsin sida

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Du skriver inte vilket grafikkort du har, men om du har två DVI-utgångar borde problemet försvinna om du byter. Det är inte osannolikt att en HDMI- och en DVI-utgång delar på en videoström internt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du skriver inte vilket grafikkort du har, men om du har två DVI-utgångar borde problemet försvinna om du byter. Det är inte osannolikt att en HDMI- och en DVI-utgång delar på en videoström internt.

ett Gigabyte Radeon HD7970 har jag

finns tyvärr inte 2 dvi utgångar det finns 1 dvi, 1 hdmi och 2 stycken minidisplayport

Permalänk
Medlem
Skrivet av zinkon:

ett Gigabyte Radeon HD7970 har jag

finns tyvärr inte 2 dvi utgångar det finns 1 dvi, 1 hdmi och 2 stycken minidisplayport

Då misstänker jag kabeln.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Då misstänker jag kabeln.

Okej! Så då måste jag alltsåfixa en sån där minidisplayport?

Permalänk
Medlem

du har väl bytt till hdmi som input på skärmen du försöker mata med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

du har väl bytt till hdmi som input på skärmen du försöker mata med det?

Så kan det säkert vara!

Nu vet jag inte hur man kollar detta och fixar till så att det kommer att fungera. Om du har någon aning så skriv gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zinkon:

Så kan det säkert vara!

Nu vet jag inte hur man kollar detta och fixar till så att det kommer att fungera. Om du har någon aning så skriv gärna!

peta på menyknapparna på skärmen, brukar finnas en knapp som switchar mellan inputs, annars ska det inte vara så svårt att hitta i menyerna

klicka på länken OSD Menu till vänster (verkar vara touchytan längst upp av dom som styr input)
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_xl2720z.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

peta på menyknapparna på skärmen, brukar finnas en knapp som switchar mellan inputs, annars ska det inte vara så svårt att hitta i menyerna

klicka på länken OSD Menu till vänster (verkar vara touchytan längst upp av dom som styr input)
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_xl2720z.htm

Tack! Jag ställde in till hdmi på input men då började skärmen lysa blått och så stod det HDMI no signal