Grannens hund, det har gått för långt.

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Ska försöka ordna bevis, sen kontaktar jag dem

Inte för att vara sån, men har du testat kontakta dem och kolla vilken typ av information/bevis de faktiskt vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Inte för att vara sån, men har du testat kontakta dem och kolla vilken typ av information/bevis de faktiskt vill ha?

En bekant som har jobbat på miljönämnden (dock i en helt annan kommun) gav mig rådet att försöka ha någon slags film eller ljudupptagning att visa upp när jag kontaktar dem. Annars är det mitt ord emot hans.

Jag skulle ju kunna kontakta min egen kommun, men jag tycker det verkar vara ganska vettigt att man har något att komma med mer än bara hörsägen.

När det väl kommer till kritan så är jag ganska säker på att kommunen kommer att utföra ljudmätningar på min gård under natten, dvs de skaffar sina egna bevis. Jag tror inte att någon film jag har kommer att leda till böter för grannen. Om jag har förstått det rätt.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kan dela med mig av en lite rolig historia också, min morbrors Golden retriever springer ibland upp till grannens fina gräsmatta och glufsar i sig allt kattskit hon kan hitta. nu hotade grannen med att anmäla min morbror till kommunen, jag undrar mest varför ? och min morbror tycker det är konstigt varför han inte vill ha bort kattskiten. men som sagt han kanske bara är snål ;O

Nämen o gud, din (din morbrors) hund får inte springa omkring på andras tomter för jävlar va dum i huvudet personen är som inte vill ha dina hundar springa omkring på dennes tomt. Har själv katter, vill inte ha nån annans hund lös i min tomt för jämnan, och inte för kattskitens skull. Din morbror har väl koppel till hunden? Eller är han för snål kanske......

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Nämen o gud, din (din morbrors) hund får inte springa omkring på andras tomter för jävlar va dum i huvudet personen är som inte vill ha dina hundar springa omkring på dennes tomt. Har själv katter, vill inte ha nån annans hund lös i min tomt för jämnan, och inte för kattskitens skull. Din morbror har väl koppel till hunden? Eller är han för snål kanske......

jo både koppel och katter finns hos min morbror hans hund bryr sig inte om katterna, dom gånger hon smitit så kan det vara att man öppnat dörren för att ställa in matkassar, som mest har det väl hänt 3-4ggr på 6års tid

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur går det med kommunen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@Ain0k

Hur går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Hur går det med kommunen?

Skrivet av Mögel:

@Ain0k

Hur går det?

För några veckor sedan så ringde våra andra grannar, de som bor bakom "åsen" och frågade om det var vi som hade en hund ute på nätterna, jag var inte hemma då, men pappa förklarade lite kort att det var gubbens hund, och att vi hade försökt prata med honom utan resultat.

Jag vet inte riktigt vad som hände efter det, men jag kan bara anta att de grannarna ringde till gubben, eller pratade med honom på annat sätt, för hunden har inte vart ute på flera veckor. Har inte ens sett den dagtid. Har knappt sett gubben heller.

Tror något hände mellan de andra grannarna och honom.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

För några veckor sedan så ringde våra andra grannar, de som bor bakom "åsen" och frågade om det var vi som hade en hund ute på nätterna, jag var inte hemma då, men pappa förklarade lite kort att det var gubbens hund, och att vi hade försökt prata med honom utan resultat.

Jag vet inte riktigt vad som hände efter det, men jag kan bara anta att de grannarna ringde till gubben, eller pratade med honom på annat sätt, för hunden har inte vart ute på flera veckor. Har inte ens sett den dagtid. Har knappt sett gubben heller.

Tror något hände mellan de andra grannarna och honom.

Länsstyrelsen kanske hälsade på och tog hunden? Tänkte att han kanske misskött hunden.
Kul att det verkar ha löst sig iaf. Tack för uppdateringen

Visa signatur

#framtiden