Permalänk
Medlem

Ta bort kylpasta med papper

Tjena Swec!

Min bror har en dator som har vart med väldigt länge och kylpastan har torkat och finns inte så mycket kvar av den. Så min fråga är kan man ta bort den med bara papper eller måste man ha alkohol eller något annat?

Permalänk

lättaste är isopropyl alcohol som går köpa på apoteket. alternativt nagelborttagre utan olja eller t-röd.

Brukar själv använda kaffefilter då det ej lämnar några rester.

Permalänk
Medlem

T-röd, kemiskt ren bensin, aceton röd flaska, isopropanyl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Isopropanol och bomullstussar eller papper har fungerat bra för mig i 20 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Will133:

Tjena Swec!

Min bror har en dator som har vart med väldigt länge och kylpastan har torkat och finns inte så mycket kvar av den. Så min fråga är kan man ta bort den med bara papper eller måste man ha alkohol eller något annat?

Ja det går men det blir klart bättre med sprit. har du ingen rengöringssprit bör det fungera lika bra med några droppar vodka.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Tack för dem jäkligt snabba svaren!

Permalänk
Medlem

Isoproyl från Kjell kör jag med, funkar bra.

Anledningen till att papper inte duger är att hur väl du än torkar kommer det att finnas små rester kvar som skapar mikroskopiska lufthål och minskar värmeledningsförmågan. Vilket man självklart inte vill.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag tar bort det mesta av gammal pasta med vanligt papper efter det tar jag isopropanol på en microfiberduk och rengör det som är kvar.
Då microfiberduken ej skitas ner på långa vägar lika mycket så räcker den i minst en halv evighet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Röd aceton & kaffefilter