Permalänk
Medlem

Problem med heists

Hejsan! Börjar bli riktigt trött på detta spelet nu och tänkte kolla om ni har liknande problem. Sökte en del på google men de flesta trådarna jag hittade är från mars.

Jag och mina kompisar får lägga kvällar på att försöka köra heists. Vi får alla typer av problem, ibland är det inte någon som kan joina session, flera gånger har folk bara "lämnat" heisten, ibland precis vid slutet. Vi får 4/5 gånger problem med detta spel på olika sätt och det börjar bli sjukt frusterande.

Känner ni igen er och finns det någon simpel lösning?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Hejsan! Börjar bli riktigt trött på detta spelet nu och tänkte kolla om ni har liknande problem. Sökte en del på google men de flesta trådarna jag hittade är från mars.

Jag och mina kompisar får lägga kvällar på att försöka köra heists. Vi får alla typer av problem, ibland är det inte någon som kan joina session, flera gånger har folk bara "lämnat" heisten, ibland precis vid slutet. Vi får 4/5 gånger problem med detta spel på olika sätt och det börjar bli sjukt frusterande.

Känner ni igen er och finns det någon simpel lösning?

Känner igen mig från när GTA just släppts, då jag konstaterade hur trasigt GTA Online var och la ner det Antar att det fortfarande inte blivit fixat då. När jag spelade fanns det iaf ingen lösning, simpel som komplicerad, var bara att lägga timme efter timme tills det fungerade

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ceogar:

Hejsan! Börjar bli riktigt trött på detta spelet nu och tänkte kolla om ni har liknande problem. Sökte en del på google men de flesta trådarna jag hittade är från mars.

Jag och mina kompisar får lägga kvällar på att försöka köra heists. Vi får alla typer av problem, ibland är det inte någon som kan joina session, flera gånger har folk bara "lämnat" heisten, ibland precis vid slutet. Vi får 4/5 gånger problem med detta spel på olika sätt och det börjar bli sjukt frusterande.

Känner ni igen er och finns det någon simpel lösning?

Inte haft några större problem när jag kört med randoms... är dessutom måttligt glad på att du aldrig skickar invites till mig!

Vet dock att hanglewz haft rediga bekymmer och typ ett försök av tio lyckats connecta mot mig... för att två minuter senare vara ensam kvar på servern medans alla lämnar, för mig är det bara han som lämnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Känner igen mig från när GTA just släppts, då jag konstaterade hur trasigt GTA Online var och la ner det Antar att det fortfarande inte blivit fixat då. När jag spelade fanns det iaf ingen lösning, simpel som komplicerad, var bara att lägga timme efter timme tills det fungerade

Ja det låter exakt som det vi har problem med varje gång.

Helt sjukt, hoppas Rockstar fixar detta snart, spelet förtjänar bättre.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Ja det låter exakt som det vi har problem med varje gång.

Helt sjukt, hoppas Rockstar fixar detta snart, spelet förtjänar bättre.

Jo, verkligen, hade riktigt kul med det, men tyvärr blev varje spelsession en tålamodsprövning, gjorde en tråd om alla sätt GTA Online var trasigt/kasst designat för ett tag sen, och den var ungefär iom den tålamodet hade tagit slut

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ja man får som sagt ha rejält med tålamod om man ska spela heists i GTA 5 tyvärr.

En bra lösning hade varit om någon lämnar en heist efter den börjat, att den börjar om.
Dvs. att man kommer tillbaka till heist lobbyn och får vänta på att en annan ersätter den som lämnade.

Inte att det är som i dag att man kommer ut till en session igen och får vänta 3 år känns det som innan man kan göra nånting igen

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat igenom hela spelet och började sen på online, tyvärr så förstör all denna väntan mycket av spelet. Ofta när jag försöker koppla upp mot kompisar så kommer jag inte in på första eller andra försöket utan brukar få hålla på tre-fyra gånger istället.
Enormt irriterande, tar också på tok för lång tid. Kommer då och då ut till vanliga offlinespelet och får börja om.

Jag gillar GTA men tyvärr så har denna del av spelet förstört helheten. Känns som de uppgraderar med nya vapen och bilar och en massa nya kläder men tycker det hade varit bättre att lägga allt på att få servrarna att funka ordentligt.

Tycker också det är på tok för få personer i varje spel, max 4-5 stycken där jag kommer in. Hade varit trevligt om det skulle ha varit likt WOW där det är folk överallt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Mpgods:

Ja man får som sagt ha rejält med tålamod om man ska spela heists i GTA 5 tyvärr.

En bra lösning hade varit om någon lämnar en heist efter den börjat, att den börjar om.
Dvs. att man kommer tillbaka till heist lobbyn och får vänta på att en annan ersätter den som lämnade.

Inte att det är som i dag att man kommer ut till en session igen och får vänta 3 år känns det som innan man kan göra nånting igen

Jo, och ändå hade det känt som en väldigt daterad funktion att bara gå tillbaka till lobby, finns många spel som klarar av att pausa spelet där man är för att vänta på att en till person ska komma in, eller hey, varför inte låta en bjuda in personen man spelade med igen? Vill minnas att AoE2 klarade av att pausa spelet om en person åkte ur. AoE2 släpptes för...vad var det? 16 år sen?

GTA Online känns bara så fruktansvärt billigt, trotts att det har en sån potential med vara några mindre fixar. Jag vet att de säger att det bara var något de slängde in i sista stund, men "sista stund" var över ett år sen nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/206137368...-

Hoppas det fungerar bättre nu Det var en väldigt massa fixar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/206137368...-

Hoppas det fungerar bättre nu Det var en väldigt massa fixar.

Fast nästan alla är "fixed an issue", inte "added", vilket innebär att de fixar lite buggar, inte lagar online så att man slipper onödiga loading screens, att en lobby stängs ner om en person lämnar osv, sånt som faktiskt är det som i längden gör det outhärdligt :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |