Minecraft-server som snart återställer värld

Permalänk
Medlem

Minecraft-server som snart återställer värld

Hej!

DENNA VÄRLD KOMMER ÅTERSTÄLLAS INOM KORT, LÄS FÖR MER INFO

Detta är en liten strikt vanilla, SMP och whitelistad server (dock öppen för allmänheten för ögonblicket) som rekryterar nya spelare. Som du såg ovan så ska vi återställa världen vi spelar på, så detta är ett ypperligt tillfälle att gå med. Just nu kör servern vår gamla värld i adventure mode, så att man kan komma in och kolla vad vi har byggt. På så sätt kan du få en ungefärlig inblick i hur servern kommer vara och förhoppningsvis kunna avgöra om den passar dig eller inte.

Vår tidigare värld hade medeltida/fantasy-tema och vårt största fokus var att bygga. Den nya världen kommer dock inte ha något specifikt tema, utan kommer vara lite friare (lite mer åt Mindcrack-hållet).

Vi söker spelare med talang som antingen har ett estetiskt eller tekniskt intresse i spelet. Det är viktigt att ditt intresse är hållbart, dvs att du inte tröttnar på det du gör efter en vecka. Det är delvis därför vi har vår gamla värld tillgänglig några dagar, för att du ska kunna se om servern kan tänkas passa dig. Titta gärna in innan du svarar.

Nu till reglerna:

Eftersom detta är en liten server så är det viktigt att hålla andan mellan spelarna uppe. Därför aktar vi oss för att ha för många regler. Vi tar förgivet att alla vet att det inte tolereras att till exempel förstöra för eller bete sig oschysst mot andra etc. Man måste också vara 15 år för att få spela på servern. Man måste också vara beredd att ge och ta emot kritik om det blir nödvändigt (för att upprätthålla stämningen).

Om du tror att servern är något för dig så är det bara att svara här i tråden. Det skulle också vara uppskattat om du skriver lite allmänt om dig själv och dina intressen i Minecraft, tex om du är inriktad på att bygga eller automatisera/hålla på med redstone. Om du är en byggare så får du gärna skriva vilka stilar du är erfaren av. (Det är bra att skriva ordentligt ifall det blir konkurrens om platser.)

Här är vår IP:37.187.149.13:30005

Den nya världen börjar på tisdag kl.18:00.Värt att notera är också att servern inte enbart är svensk. En del av gemenskapen kommer också vara engelsktalande.

Hoppas vi ses!

Med vänlig hälsning, Zyrak

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja joina!

Tja! Okey jag skulle vilja joina! Aa jag skriver lite almänt om mig. Jag är 15 Bor i stockholm. Börjar 9:an efter Sommarlovet Född 2000. Precis slutat spela Xbox 360 börjar med dator nu och har inga vänner på PC tänkte jag kunde joina med ett konto jag köpte under Beta Verisionen på Minecraft xD
Vill skaffa mig lite vänner att chilla med. Jag kommer inte tröttna på minecraft snabbt om jag spelar med folk Jag vet inte riktigt vilka stilar jag bygger men jag hoppas ni inte tycker jag bygger för fult Jag tar gärna kritik om ni har något ni tycker om mitt byggande. Jag är en liten nörd om datorer så jag gillar redstone. Va en expert på redstone i beta verisionen fast nu har jag glömt mycket och kan åter ta allt om jag börjar spela minecraft mer. Anledningen jag sluta spela är för att jag hade inga att spela med inga av mina vänner igen spelar eller spelade dator. Jag är en Kille också. Med Vänlig Hälsning Lycktan/ Enk. PS Enk är mitt IRL namn.
In Game namn: Lyckt_Stolpen

Permalänk
Medlem

@Ecktan: du är välkommen! Jag whitelistar dig, så var redo kl 18:00 på tisdag! Ses!

Permalänk

Tja,
Hoppas det ej är försent men har letat rätt länge efter en SMP server.
Jag heter Jonathan och har spelat Minecraft i ungefär tre år.
Jag har inte spelat på ett tag pga av skolarbete men skulle gärna sätta igång igen.
Jag är 15.
Mitt namn i minecraft är Jontemannen11
Mitt mål är att hitta en vanilla server som denna och bara vänja mig vid spelet, ha kul med andra spelare, jag har också inte så mycket fär mig på lovet och vill gärna få nått nytt att göra. Eftersom jag ej har spelat på ett tag så har jag tappat lite av hur redstone fungerar, jag vill gärna ta chansen av nån av er om möjligt att lära mig lite. Jag bygger rätt mycket stora projekt (kan bli vad som helst.
Skype (om ni håller kontakten via skype ibland): jontemannen4 (min mic är inte så bra för stunden men funkar)
Hör gärna av er här eller via Mail (Jag är mycjet mer aktiv på min mail)
Mail: jonathan.almberg@gmail.com
MVH Jonathan!