cs go, teamfärger och inställningar.

Permalänk
Medlem

cs go, teamfärger och inställningar.

Hej SweC!
en polare skulle fixa en config till min dator och skaffade fifflarens cfg tror jag. Lat som jag är hade jag Fribergs cfg och var nöjd med den men nu har spelets "teamcolors" (blå, gul, orange och liknande färger) försvunnit, jag hittar inget för att återställa det, har även tagit bort config mappen och validerat CSGO, fortfarande har inte färgerna kommit tillbaka, är det något annat som spökar för mig?

Sen kan jag inte mutea folk via scoreboarden. står att jag ska trycka på "unbind" för att få fram muspekaren, oavsett hur jag har försökt har jag inte fått tillbaka det till mouse button 2 eller vad det är jag ska skriva, nu för tillfället sitter jag på jobbet och därav svårt att se exakt vad det står.

Men är det någon som vet hur man fixar något utav dessa problem?

Tack på förhand,

Björn.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Säker på att du inte menar digital vibrance när du pratar om färgerna? Det det ändrar du i kontrollpanelen om du sitter på ett nvidia kort. Annars vet jag inga direkta färg inställningar som finns i spelet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

menar ingame så får alla spelare på servern en egen färg (ibland så när man spelar med randoms så hör man: "Blue" go there. Bara att jag inte vet om det är jag eller någon annan i mitt team som är "blue"

förstår du hur jag menar?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Skrivet av Mightybjorn:

menar ingame så får alla spelare på servern en egen färg (ibland så när man spelar med randoms så hör man: "Blue" go there. Bara att jag inte vet om det är jag eller någon annan i mitt team som är "blue"

förstår du hur jag menar?

Är inte det inställningen "Show Teammate Colors in Competitive" under game settings?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Är inte det inställningen "Show Teammate Colors in Competitive" under game settings?

känner mig blind, men då var problemet löst, tack! nu återstår bara det andra med mutingen ingame via scoreboarden, får som sagt inte upp musen i scoreboarden, vet någon vad man ska skriva in i konsolen för att binda det?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

känner mig blind, men då var problemet löst, tack! nu återstår bara det andra med mutingen ingame via scoreboarden, får som sagt inte upp musen i scoreboarden, vet någon vad man ska skriva in i konsolen för att binda det?

voice_scale 0

Visa signatur

i7 7700K | MSI Z270 GAMING PRO CARBON | GTX 970 Strix | 16GB DDR4 2400MHz | Corsair HX 750W | Phanteks PH-TC14PE (3 Custom Fans) | WD Green SSD 240GB | 2x WD Green's 5TB HDD | Acer 24" Predator XF240H 144Hz | BenQ XL2411T 144Hz | Corsair K65 MX RED | SS Rival 310 | HyperX Cloud II | NZXT H440W White | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

vill kunna mutea manuellt ifall man får ett troll med sig eller när man har teammates på skype/ts så vill jag kunna mutea bara dem och normal binds så är det högerklick så fick jag fram musen förut, jag önskar bara få en bind så jag kan mutea individuella spelare

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.