Super gaming burk för 25,000:-

Permalänk
Medlem

Super gaming burk för 25,000:-

UPPDATERAR TRÅDEN! 2015-08-09

Hej!

Så nu har jag snart plockat alla datordelar till min nya dator.

Jag har redan köpt:

Fractal design r5
EVGA SuperNOVA G2 850W 80+ Gold
Samsung evo 850 1TB SSD

Beställde precis Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 Gaming. För 7 290:- från netonnet.

Ska beställa:

Intel Core i7 5820K
Noctua NH-D15
och moderkort men jag kan inte bestämma om jag ska ta MSI X99A Gaming 7 som sjunkit från 3899kr till 2790kr eller Asus x99-a som kostar 2551kr. Ni får gärna föreslå andra moderkort som ni tycker passar bättre i liknande prisklass. Det finns så otroligt många versioner av moderkorten man kan välja.

I slutändan efter jag bestämt mig för vilket moderkort jag ska välja, så kommer plåtburken ungefär att se ut såhär. Vad tror ni om delarna jag valt, kommer det att passa bra ihop?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8281919/2015-08-08

Tagit bort fiskar
Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk

@sleepzou:

Tycker det ser bra ut om jag ska vara ärlig. Kör på Har du pengar hade jag iofs köpt lite lyxigare modekort. Överklockningen blir pytte lite bättre. Kör Rampave IV själv

Permalänk
Medlem

TS: Tycker det ser okej ut.

Raderat fiskar(?!)
Permalänk

Köp de dyraste du kan hitta lär va lite jävligt att komma upp i de summorna med vanliga konsumentpryttlar.

Men nya skylake är nog en bra början.

Fiskar raderade
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Forumledare

*fisk tråd rensad*

Nätet, cd-rom och macintorsk i all ära men tråden höll på att bli lite väl fiskorienterad så den rensades något

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

@sleepzou:

Tycker det ser bra ut om jag ska vara ärlig. Kör på Har du pengar hade jag iofs köpt lite lyxigare modekort. Överklockningen blir pytte lite bättre. Kör Rampave IV själv

Vilken version har du av asus Rampage IV? Man kanske borde köra på ddr3 moderkort?? För det verkar ju inte vara någon skillnad på dd3 och dd4 prestandamässigt.
Enda överklockningen jag kommer göra är nog om moderkortet har någon auto överklockning.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Köp de dyraste du kan hitta lär va lite jävligt att komma upp i de summorna med vanliga konsumentpryttlar.

Men nya skylake är nog en bra början.

Det gör inget om det kostar mindre, jag måste inte komma upp i dom summorna.
Från det man sätt på testerna så verkar det som skylake knappt har någon fördel när det kommer till gaming.

Skrivet av NordhNet:

*fisk tråd rensad*

Nätet, cd-rom och macintorsk i all ära men tråden höll på att bli lite väl fiskorienterad så den rensades något

haha vadå för fiskar?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk

@sleepzou: Rampave IV extreme x99 sockeln, 6 kärnor för att framtidssäkra

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

@sleepzou: Rampave IV extreme x99 sockeln, 6 kärnor för att framtidssäkra

Men vilken CPU borde man satsa på då? Är det någon märkbar skillnad på i7 5820k eller i7 4790K ?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Skrivet av sleepzou:

Men vilken CPU borde man satsa på då? Är det någon märkbar skillnad på i7 5820k eller i7 4790K ?

I spel stort sett samma. Skillnaden är att 5820k har två kärnor mer än 4970k vilket inom tid kommer märkas.

Permalänk
Medlem

Bump Jag gjorde en stor uppdatering av tråden. ^^

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD